středa 7. května 2014

Jahodový cheesecake

Jestli mám na jaru něco extrémně ráda, je to přísun čerstvých surovin. Miluju chodit po farmářských trzích a okukovat čerstvě upečené pečivo, přivonět si k lahodnému ovoci a otestovat akorát vypěstovanou zeleninu. Jednou z mých možná snad nejoblíbenějších surovin, která se už pomaličku začíná objevovat na trzích, jsou jahody. A protože jsem na jeden holčičí den potřebovala během pár hodin vymyslet nějaký jednoduchý dezert, který by se dobře převážel, zvolila jsem jednoduchou klasiku. Jahodový cheesecake.



Suroviny:

250 g Bebe sušenek (použila jsem oříškové s medem, celkem padlo 6 balení)
150 g rozpuštěného másla
300 g krémového sýra (použila jsem klasickou lučinu)
500 g tvarohu (klasického v červené nádobce)
1 kelímek zakysané smetany
2 citróny, nastrouhaná kůra a vymačkaná šťáva
4 žloutky
250 g krupicového cukru
1 balení jahod

Postup:

1. Bebe sušenky rozdrobte na prášek. Já jsem použila klasický mixér. Smíchejte s rozpuštěným máslem v tužší hmotu. Dortovou formu vyložte pečícím papírem a sušenkovou hmotu do ní rovnoměrně upěchujte na dno a do boků. Dejte vychladit do lednice a připravte si krém.
2. Troubu předehřejte na 180°C. Do mísy dejte tvaroh, sýr, zakysanou smetanu, cukr a citronovou kůru. Přidejte žloutky, promíchejte a směs přendejte na sušenkovou hmotu. Dejte ho péct asi na 40 minut. Poté vyjměte a nechte ho vychladnout. Poté, co směs vychladne, umístěte na ní podle své libosti jahody a můžete servírovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat