úterý 27. května 2014

Prague Food Festival 2014

O víkendu, respektive teda v pátek, jsem s kamarádkou zavítala do nádherných zahrad Pražského hradu na Prague Food Festival. Nechala jsem tam dohromady 800, včetně vstupenky za 300. Zbylých 500 padlo na Grandy, tedy peníze v rámci, kterých se na festivalu platí. Musím říct, že nelituji vložených financí, domů jsem odjížděla docela plná. A mokrá. I když ze začátku svítilo sluníčko, asi v půlce nás překvapil déšť. My jsme se ale nedaly a na festivalu strávily skoro celé odpoledne.

Mým hlavním cílem byly především různé dezerty a sladké věcičky. Ochutnala jsem samozřejmě i slané, abych nebyla moc přeslazená. Nakonec jsem si ze všech vybraných restaurací vybrala čtyři různé dobroty, které vám tady teď představím. Abych Prague Food moc nepřechválila, zarazilo mě, že sem tam nepotkala tolik restaurací, jak jsem očekávala. Druhý důvod mého drobného zklamaní byl ten, že v pátek, sobotu i neděli se některé restaurace střídaly a já tudíž nemohla ochutnat vše, co mě v programu zaujalo. Teď už ale pojďme na samotné laskominky.


U Emy Destinové - Obrácený pistaciový cheesecake s křupavou oplatkou a jahodami

Jako první jsem zavítala k Emě Destinové, kde jsem si vybrala pistaciový cheesecake. Čekala jsem klasický cheesecake, tohle byla spíš jen pěna, ale budiž. Vzhledem k tomu, že v tu chvíli (ještě) svítilo sluníčko, tak mi tahle varianta ani nevadila, byla lehká a osvěžující. Škoda jen, že pistacie nebyly skoro cítit a místo jahod tam byla jahoda jedna. 



Café Amandine - Tartelka s vanilkovým créme patisserie a ovocným relischem


Miluju Francii a všechno francouzské. Proto tartelka byla jasnou volbou. A nezklamala. Vanilkový créme byl lahodný, jemný, voněl doopravdy po vanilce a rozplýval se na jazyku. V ovocném relische byly cítit borůvky, maliny a jahody, byly výrazné a doplnily tak skvěle vanilku. Tartelka byla vysoká a opravdu hodně sladká. Tohle bych mohla jíst pořád! Suverénní vítěz.



Chateau St.Havel - Studená třešňová polévka s třešňovým sorbetem ochuceným griotkou, medovým želé a tyčinkou


Pokračujeme v přeslazování :) Mou další návštěvou se stal Chateau St. Havel, kde jsme si s kamarádkou daly rovnou celé menu, kde dominovaly ryby. Já jsem byla zvědavá hlavně na třešňovou polévku. Za prvé, bylo ji hrozně moc. Za druhé, byla hrozně sladká. Až tak, že sem ji měla, co dojíst. Griotka a med v ní skoro nebyly cítit. Ta tyčinka, co k tomu byla, byla tak nějak zvláštní. Až tak, že bych ji tam vlastně ani nemusela mít. 
 

Zámek Libice - Kaštanovo-čokoládový dort, zmrzlina z mascarpone a pomerančová omáčka 

Jdeme do finále. Mou poslední návštěvou se stal Zámek Libice, kde jsem zašla na kaštanovo-čokoládový dort. Myslím, že na čokoládovém dortu se nedá nic moc zkazit a ani tady to nebylo vůbec špatné. Mascarpone trochu vyvážilo sladkost čokolády a pomerančová omáčka tomu zas dodala říz a trochu pikantnosti. Tenhle krasavec byl mou poslední štací, víc by se do mě asi nevešlo. Příští rok zase! :) 


Žádné komentáře:

Okomentovat