čtvrtek 10. července 2014

Jahodové muffiny

Tak jo. Asi jste si už všimli, že jsem velkou fanynkou jahod, protože už je to několikátý recept, který sem s jahodami přidávám. Ale protože je léto a v tuhle dobu jsou jahody nejsladší a nejskvělejší, tak proč si z nich něco dobrého neudělat? Tyhle jsem měla připravené na domácí zmrzlinu (na tu se vrhneme příště), ale protože jsem na ni neměla formičky, tak jsem musela vymyslet něco jiného. Když jsem prohlídla ledničku, zjistila sem, že mám všechny potřebné suroviny na milované muffinky, hned jsem věděla, že budu dělat je. Naposledy jsem je dělala s třešněmi, tentokrát s jahodami, vy si je ale můžete udělat s čím chcete. Muffiny se totiž dají udělat snad z čehokoliv, u mých přátel například vyhrávají banánové s čokoládou. My ale máme jahody, takže tenotkát budou jahodové.


Jahodové muffiny 

Suroviny na 12 muffinů:
300 g čerstvých jahod (na trzích nebo zahrádce seženete krásně šťavnaté)
200 g hladké mouky
200 g cukru krystal
1 vanilkový cukr
1 kypřící prášek
sůl
4 vejce
150 ml oleje nebo rozteklého másla
100 ml kefíru

Postup:
1. Ještě než začnete připravovat směs, nechcete si rozpustit máslo, aby vám stačilo i vychladnout. Pokud nemáte máslo, použijte olej. Smíchejte mouku, cukr, vanilkový cukr, kypřící prášek a špetku soli dohromady. Následně rozklepněte vajíčka, smíchejte s kefírem a opatrně přilévejte rozteklé máslo, aby se vám vajíčka nesrazily. Jestli se ptáte, proč do muffinů přidáváme kefír, je to díky tomu, že pak budou vláčné, jemné a tak hezky šťavnaté. Nyní je čas dát tekutou směs do sypké a pořádně promíchat, aby se vám tam netvořily hrudky. Mezitím si předehřejte trouby do 150°C. Jakmile máte obě směsy spojené, přidejte nakrájené jahody na kousky. Určitě s nimi nešetřete a nezapomeňte je s těstem pořádně promíchat. 
2. Do pekáče na muffiny si dejte papírové košíčky a naplňte je až ke kraji. Pokud vám zbyli jahody, můžete je nakrájet na plátky a ještě je dát na vršek. Teď s tím hurá do trouby na 180°C na 20 minut. Průběžně muffiny kontrolujte a až je vyndáte z trouby propíchněte, aby těsto vevnitř ještě nebylo syrové. Nechte vychladnout a pak už se vrhněte na tu báječně sladkou věcičku. Utlučete se po tom! :)


Žádné komentáře:

Okomentovat