pondělí 4. srpna 2014

London sweet trip

Konečně se skoro po měsíci opět dostávám k blogu. Přiznávám se, že jsem během července byla pořád fuč a neměla sem na blogování čas, což se teď budu snažit napravit. První srpnový příspěvek ale nebude žádný recepis, ale článek o mém výletu do Londýna. Hned ze začátku. Londýn je jedno z měst, které miluju a kde bych mohla s klidem žít. Atmosféra, jídlo, lidi, prostředí, místo, zkrátka úplně všechno, co v Londýně je, miluju. Včetně jídla, samozřejmě. Ještě než jsem odjížděla, jsem věděla, že je přímo mojí povinností dát si fish and chips, bez toho bych prostě nemohla z Londýna odjet. Ale protože tenhle blog je o sladkém, tak jsem i pečlivě ochutnávala a fotila všechno, abych vám o tom mohla napsat.



Londýn je na restaurace a nejrůznější bufety opravdu hodně bohatý. V centru je najdete na každém rohu, můžete si vybrat, zda preferujete italskou, indickou či čínskou kuchyni, v Londýně je všechno. Oblíbeným je například bufet Pret a manger, který je zaměřen hlavně na sendviče všeho druhu. Počítejte ale, že si připlatíte, stejně jako všude ve městě. Londýn je na jídlo prostě drahý, nejhorší je přepočítávat peníze na koruny, to na vás jinak půjdou mdloby. Investovat do dobrého jídla se ale vyplatí, a v Londýně obzvlášť.

Pastel de Nata
Pastel de Nata jsou portugalské koláčky plněné žloutkovým krémem. Koláčky pochází z Portugalska, v Londýně jsou ale také velice oblíbené. Jsou posypané cukrem, dostanete k nim vidličku, se kterou ale naděláte víc škody než užitku, vemte si je raději do ruky. Košíčky jsou z listového těsta, krém je příjemně sladký, nevtíravá chuť. Ideální dát si k nim kávu a vychutnávat si pohledy na rušnou ulici Piccadilly, jako my.


Mix berries tart
Teď to možná bude trochu reklama, ale nedá se nic dělat. V Londýně jsme si s kamarádkou oblíbili jednu kavárnu, Caffé Concerto, kde pracovala naše kamarádka. Tahle kavárna není jen kavárnou, ale i se v ní skvěle najíte. Já se zaměřila hlavně na zákusky a často jsem nevěděla, co si dřív vybrat. Ochutnala jsem například Mix berrie tart, tedy mojí oblíbenou francouzskou tartelku s malinami, ostružinami, borůvkami a jahodami. Ovoce chutnalo, jako téměř natrhané ze zahrádky a koláček příjemně křupal a byl akorát sladký. Zkrátka sen!


Lemon cheesecake
Cheesecake mám ráda. Hodně ráda. Hlavně ty klasické, s ovocem, kde základ tvoří sušenky a hrouda cukru. V Caffé Concerto jsem ochutnala úplně jiný, tentokrát citrónový. A hned jsem se zamilovala. Dominoval v něm citrón, jehož chuť se snoubila s lehkým krémem a moje chuťové buňky jásaly. Nejsem moc fanynkou krémových dortů, ale tohle bylo fakt něco.


Lemon and wattermelon ice cream
O Británii se sice říká, že v ní pořád jen prší, my jsme ale měly neuvěřitelné štěstí a celý týden jsme měly nádherně a vlastně pořád nám svítilo sluníčko. Tudíž bylo nutné, abychom ochutnaly i londýnskou zmrzlinu (opět v Concerto). Já jsem si dala citrónovou a kamarádka si vybrala vodní meloun. Ten byl slaďoučký, a když jsem zavřela oči, bylo to jak, když se opravdu zakusuju do vodního melounu. Citrónová byla naproti tomu opravdu kyselá, což mi ale vůbec nevadilo, protože mám tyhle druhy ráda a na sluníčku vždycky příjemně osvěží.


Cortina
Jako poslední jsem si v Caffé Concerto dala dort Cortina. Krém byl akorát sladký, ta špička nahoře byla z marcipánu, takže jsem odcházela nejvíc přeslazená. Musím říct, že po těch všech možných ochutnávkách v Concerto, mi Cortina chutnala nejméně, a to jsem jí tam měla první den. Nebylo to tím, že by nebyla dobrá, ale spíš protože jsem takový podobný dort měla už v Čechách a nepřišla mi ve výsledku v ničem nová. I tak ale určitě stála za ochutnání. Mimochodem, fotka není moje, je přímo z webových stránek kavárny.


Cookies cup&cake
Málem bych zapomněla na jeden z mých posledních londýnských sladkých úlovků. Na známé Oxford street se totiž uprostřed obchodu Topshop nachází malinkatá prodejna s lahodnými cup&cake a muffiny. Mají nepřeberné množství druhů, jeden malý cup&cake stojí 1,55 liber a můžete si koupit, kolik chcete, dostanete je ve stylové krabičce, se kterou jsem pak chodila celý den hrdě po městě. Já jsem nakonec zvolila ten s cookies sušenkou a litovala jsem, že mi finance dovolily jen jeden. Krém byl slaďoučký, chutnal po oblíbených sušenkách a samotný koláček byl jemný a rozpýval se na jazyku. Vůbec mi nepřišel suchý, jak to občas u těchto dortíků bývá. Obchody Lola´s jsou v Londýně časté, takže když se do tohohle úžasného města vydáte, určitě se zastavte i tam. Ten můj trochu nepřežil cestu domů, tak se nelejkejte spadlého krému.


Abych si z Londýna přivezla nejen gastronomický zážitek, ale i nějakou kuchyňskou věc, koupila jsem si za 1 libru super košíčky na muffiny. Jestli chcete v Londýně pořídit levně, určitě zajděte do obchodů Pounceland (myslím, že to tak je). Seženete tam všechno jen za libru, od léků, po věcí do kuchyně, hraček až po zahrádkářské vybavení. Já si tam krom zmíněných košíčků koupila i polštářek, bez kterého bych určitě nepřižila cestu zpět. Určitě tam taky něco najdete. Tak hezké léto :) A tedy ještě pár food fotek.


Moje nudlová polévka s dary moře. Moc vábně nevypadá, ale hrozně se jí přejíte, protože je jí fakt obrovskej kotel.


Interiér restaurace Muriel´s kitchen kousek od Piccadilly, kde jsme nechaly s holkama každá dvacet liber! Ale stály za to.


Co by to bylo výlet do Anglie bez Cidra? Tenhle sice irský, ale co.

Žádné komentáře:

Okomentovat