čtvrtek 16. října 2014

Cheesecake s malinami

Po více jak týdenní pauze a odpočinku jsem se rozhodla, že si jednou zase něco upeču. Inspiraci mi přinesla úžasná Kamura alias Kamila Rundusová, kterou jsou poznala na Cupcakeupu a od té doby ji docela pečlivě sleduji. Přestože je Kamče spíše přes maso, její bezlepkový cheesecake mě zaujal a já ho prostě musela vyzkoušet. Trochu jsem si ho samozřejmě upravila, ale recept máte zde. Po ochutnávce jsem si sama musela přiznat, že je to asi nejlepší cheesecake, co se mi, kdy podařil.
A věřte, že sehnat krásné a šťavnaté maliny není v říjnu žádný problém. Doporučuji zajet na náměstí Jiřího z Poděbrad, kde je každou středu a čtvrtek farmářský trh, kde najdete nejen ovoce a zeleninu, ale také pečivo, uzeniny, sýry, můžete se zahřát polévkou nebo ochutnat úžasné francouzské crepes.



Suroviny na korpus:

100 gramů rozpuštěného másla
2 lžčiky vanilkové cukru
2 polévkové lžíce hnědého cukru
1 lžička skořice
5 balíčku čokoládových BEBE sušenek
120 gramů mandlové mouky (rozemleté mandle)


Suroviny na náplň:

250 gramů měkkého tvarohu
250 gramů ricotty (já použila tu z Grand Moravie a jsem s ní nejvíc spokojená)
150 gramů cukru
špetka mleté vanilky
šťáva z 1 citronu
pomerančová kůra
150 gramů čerstvých malin


Postup:

Jako první si nechte rozehřát máslo a nechte ho chvilku vychladnout. V mixéru si rozemelte bebe sušenky. Mandlovu mouku, bebe sušenky, skořici, vanilkový i hnědý cukr smíchejte dohromady a přidejte vychladlé máslo. Vypracujte hmotu a prsty ji vytlačte na máslem pomazanou dortovou formu. Dejte odpočinout na hodinu do lednice a poté na 12 minut do trouby na 170°C. Nechte vychladnout a pak zase šup do lednice.
V mixéru rozmixujte ricottu, tvaroh a cukr, aby z nich vznikla nadýchaná hmota. Následně dochuťte citronovou šťávou, pomerančovou kůrou a vanilkou. Na vychladlý korpus dejte pár čerstvých malin pokrájené na půlky. Nyní na ně vlijte směs a zarovnejte jí do hladka. Teď s hotovým koláčem hurá do ledničky, kde vám může chladnout klidně celou noc, aby se směs zacelila. Před servírováním naklaďte čerstvé maliny a nechte rozmazlovat své chuťové buňky. Buďte v klidu, pokud vám první kousek nepůjde úplně lehce vyndat z dortové formy. Ty další už půjdou levou zadní :)



Žádné komentáře:

Okomentovat