čtvrtek 22. ledna 2015

Moje top kavárny v Praze

Přiznám se rovnou. Bez kafe si nedovedu představit den, natož život. Miluju kavárenský život, ráda si v kavárnách vysedávám sama a učím se nebo chodíme s kamarádkami a probíráme naše životní strasti a radosti. Je to místo, kde jsem ráda a kde přijdu na jiné myšlenky a zkrátka a dobře, je mi tam hezky. Nevadí mi si za dobrou kávu připlatit a nemalé ceny v Praze mě naučily, že se nad tím už nepodivuji, jen kývnu a vyndavám peněženku. Teď vám tedy představím v krátkosti pár svých oblíbených kaváren a jako přílohu k tomu přidám i mapku, kde kavárny najdete a u jakých zastávek metra nebo tramvají leží.


Costa Coffee
Tahle kavárna patří snad mezi moje vůbec neoblíbenější. Jejich kafe jsem se už možná trochu přepila, ale vzhledem k tomu, že je skoro všude, tak jsme v ní s holkama pečené vařené. Navíc si poslední dobou nenechám ujít ani jejich vynikající dorty. Střední cappuccino vás vyjde na 85, posypou vám ho ještě buď čokoládou nebo skořicí.

Starbucks
Tady je to podobné jako u Costy. Velký kavárenský řetězec, takže se připravte na kafe okolo stovky, za střední cappuccino dáte 85. Káva mi to ale chutná asi o trochu více než v Costě, hlavně si ulítávám na různých ochucených kávách a super jsou i akce, bez perníčkového latté si nedovedu představit Vánoce.

Kavárna Pražírna
Tuhle malinkatou kavárnu jsem objevila zhruba před rokem a mám jí hrozně ráda. Je lepší si udělat rezervaci, protože tam bývá plno skoro po celý den. Ke kávě dostanete vodu, což považuji za samozřejmost. Bohužel asi jenom já. Vybrat si můžete i dortíky a kávu vám navíc opravdu namelou přímo v kavárně. Příjemné prostředí a milá obsluha je základ. A k tomu ta voda, bože děkuji

Barevná kavárna
Moje kamarádka do Barevné kavárny pekla dorty a tak mě zajímalo, jak moc dobrá je. A ona není jen dobrá, ale naprosto vynikající. Skvělé dorty, úžasná káva či čaje a navíc i relativně dobré ceny nejen za dezerty a nápoje, ale i za hlavní chody. Tady jsem jedla jeden z nejlepších kuskusů se sušenými rajčaty, po kterých se můžu utlouct. Příjemné prostředí doplněné nástěnnými malbami, milá obsluha a cappuccino za 50 korun.

La Caveau
Miluji všechno francouzské a tuhle úžasnou kavárnu především. Je to ideální místo na klidný pokec s kamarádkou, s mámou tam zas chodím na víno Křupavé croissanty, skvělé víno a neskutečně dobré bagetky, doporučuji hlavně tu lososovou. Super jsou na tomhle místě ale ještě jiné věci. Krom toho, že si přímo v kavárně můžete koupit vína, paštiky či jiné vychýtávky domů, s ní sousedí ještě pekařství, kde pečou ty nejkřupavější bagety i ve čtyři odpoledne. A pokud je sezóna, tak před kavárnou jsou od března do listopadu ty nejlepší farmářské trhy.

Café Louvre
Místo kousek od mojí školy, kam je opět dobré mít rezervaci, protože tady je plno snad neustále. Ale to prostředí prostě miluji, je to jedno z nejhezčích míst, kam ráda utíkám před světem. Počítat musíte ale s čekáním na obsluhu, protože plno je tady opravdu stále. Plus možnost, že budete sedět v kuřácké části, což mě jako nekuřačku neskutečně vytáčí. Cappuccino za 50 korun je ale opravdu vynikající.

Friends Coffee House
Tohle je top mezi účící se prostory. Kavárna je rozdělena do několika částí, takže jí přijdou na chuť úplně všichni, studenti i manažeři, co potřebují klid na schůzku. Objednáváte si sice přímo u pultíku, ale donesou vám objednávku až ke stolu, dostanete vodu a obsluha se vás každou minutu dotěrně nechodí ptát, zda něco nepotřebujete. Navíc tu mají i fajn fresh džusy, čerstvé limonády či různé sezónní nabídky. A cappuccino za 59 korun je fajn.

Cross café
Na tuhle kavárnu mě naučili moji přátelé v Plzni a já do ní ráda chodím i v Praze. Na jejich karamelovém cappuccinu začínám být už lehce závislá.Sice se opět objednává u baru a tentokrát si musíte objednávku ke stolu donést, ale co už, Cross café patří hold mezi ty větší kavárenské řetezce, nejde přímo o kavárnu. Pochutnáte si i na jejich dortech či jogurtech.

Žádné komentáře:

Okomentovat