pátek 19. února 2016

Belgické vafle s ovocem

Taková obligátní otázka hned na začátek; Co nejraději snídáte? Tedy jestli vůbec snídáte, což určitě jo, protože snídaně je základ dne. Já třeba většinou snídám v práci a vím, že se musím najíst tak, abych vydržela bez jídla celý den. Když jsem ale doma, tak mám nejraději ovesnou kaši s ovocem nebo míchaná vajíčka. Občas šáhnu ale i po chlebu s marmeládou. Mám hodně ráda sladký snídaně, protože sladký po ránu můžu v rámci své diety. Proto pro vás mám dneska naprostou bombu. Poprvé jsem dělala vafle. Ale co vám budu povídat, jsou naprosto skvělé, výborné a dokonalé. Možná to zní trochu sebevědomně, ale mám z nich děsnou radost, protože mi fakt neskutečně chutnají (já se přemohla a měla jsem je právě k večeři :D). Inspiraci jsem načerpala u skvělé Kitchenette alias Markéty Pavlaje a jsem z toho naprosto unešená. Jsou to pravé belgické vafle, kterých jsem v Bruselu potkávala desítky a teď si je konečně můžu udělat i doma, hurá. Doporučuji si o víkendu trochu přivstat a udělat si je, ale zaručuji vám, že nebudete litovat. Tohle stojí i za ranní budíček. Ovoce jsem nakoupila v Lidlu, ty kanadské borůvky jsou krásně šťavnaté a klidně bych je snědla i samotné. Už se těším až si tyhle boží vafle dám v létě na zahradě za svitu sluníčka a ještě k tomu s ovocem ze zahrádky. Jen se připravte, že ten nepořádek potom taky stojí za to :D



Vafle s ovocem
Suroviny na 7 vaflí:

300 gramů hladké mouky
15 gramů droždí
50 gramů třtinového cukru
300 ml mléka
špetka soli
1 lžička vanilkového extraktu
2 lžíce vanilkového cukru
180 gramů másla
2 vajíčka

ovoce, med, čokoládová poleva, javorový syrup, oříšky...


Postup:
1.
Do mísy rozdrobíme droždí a rozmícháme na kašičku s cukrem. Mezitím v mikrovlnce ohřejeme mléko a necháme ho opět zchladnout, jinak se nám droždí smrskne. Poté zalijeme droždí a cukr mlékem a opět promícháme. Přidáme špetku soli, vanilkový extrakt, vanilkový cukr a nakonec po částech i mouku. Po každé suroviny vždy důkladně promícháme. Jakmile přidáme mouku, vypracujeme těsto bez hrudek, přikryjeme utěrkou a dáme na teplé místo cca 30 minut kynout. Já dávám nejčastěji do vyhřáté trouby s otevřenými dvířky.
2. Jakmile nám těsto vykyne, rozehřejeme si máslo a necháme schladnout na pokojovou teplotu. Rozdělíme si bílky od žloutků a bílky lehce našleháme. Poté vyndáme vykynuté těsto (těsto by mělo zdvojnásobit objem) a přidáme do něj po částech sníh. Opět hodně důkladně promícháme, ať se nám těsto a sníh spojí. Přilijeme po částech máslo a opět hodně důkladně promícháme. Těsto by mělo být kompaktní, mělo by se táhnout, ale nemělo by plavat v másle. Tohle je trochu namáhavější, pokud by se vám zdálo másla moc, můžete trochu ubrat. Do těsta jde cca 125 gramů másla, zbytek je na vymazání.
3. Rozřehřejeme si vaflovač, vymažeme důkladně rozpuštěným máslem a postupně lijeme těsto. Já jsem těsto na vaflovač dávala pomocí dvou lžic a pracovala jsem poměrně rychle, protože máslo docela v rozehřátém vaflovači prskalo. Já mám vaflovač od firmy Concept, dostala jsem ho od mé boží kolegyně Irči, která mi ho s láskou zapůjčila. Je to už trošku starší model, ale bohatě to postačí. Vafluje cca 4 minut, poté jsem v něm ale vafle cca 3 minuty nechávala, aby více zezlátly. Kraje jsem měla zlaté míň, proto tam vafle nechte trochu delší dobu.
4. Z jedné dávky těsta jsem udělala cca 7 vaflí a zabralo mi to i s kynutím něco přes hodinu. Připravte se na to, že z téhle celé akce je docela nepořádek, ale určitě to stojí za to. Vafle si dozdobte podle vlastní chuti a fantazie, těch kombinací je milion. Já použila jahody, banány, borůvky, čokoládovou polevu a zlatý syrup neboli med. Dozdobte si je podle vlastní fantazie a dobrou chuť :)

Žádné komentáře:

Okomentovat