úterý 28. dubna 2015

Oreo cheesecake

Ještě než se pustíme do téhle čokoládovo - sušenkové bomby, do které jsem se naprosto zamilovala a na sušenkách Oreo se stala úplně závislá, musím se vám s něčím svěřit. Možná jste si toho taky všimli, ale v poslední době se v blogerském světě rozmohl takový nešvar. Spoustě blogerkám nabízejí různé firmy různé formy spolupráce. Je to na jednu stranu super. Blogerka může něco vyzkoušet zadarmo, třeba něco, co se jí už dlouho líbí, ale z nějakého důvodu si to nepořídila. Napíše na to pak recenzi podle svého a pomůže tak nerozhodným čtenářům k tomu, zda si daný výrobek koupí nebo ne. Tahle fér blogerka si ale svoje spolupráce vybírá a zvažuje komu upíše svoje jméno, svůj blog a pak to napřímo napíše. Pak existuje druhá skupina blogerek, které kývnou na všechno a všechno je podle nich super. Jestli blogerskou scénu sledujete, a to třeba nejen tu food část, pak jste si toho asi všimli také. Samozřejmě je super, když si blogerky svými záliby vydělávají a dostávají nabídky, jde o to si ale vybírat, co bude po chuti nejen blogerce, dané společnosti, ale především vám, kteří ty blogy čtete. Já snad patřím do té první skupiny. Nedávno jsem se tak dostala ke spolupráci s firmou Mixit, která vyrábí mussli, které si namícháte podle sebe. Já si vybrala čokoládové a zakombinovala sem to do dnešního receptu. Pokud ho tam mít nebudete, tak vůbec nevadí, mě to přišlo zajímavé to doplnit. Více o blogerské nákaze psala i známá Petra lovely hair na svém blogu.

Teď už ale šup na dnešní recept. Nedávno jsem u kamarádky na dámské jízdě měla Oreo cheesecake, který pekla její kamarádka. Donutila mě to konečně se do tohohle sušenkového krasavce pustit a teď vám tady představuji svoji variantu. Protože těch možností, jak Oreo dort udělat je strašná spousta. Jen na Pinterestu jich je miliarda a já sem si vytvořila svojí vlastní kombinaci, ze které jsem nadšená. Mimochodem, právě Oreo cheesecake bude jedním ze zástupců na květnovém Restaurant Day v atelíru Malířství a kreslení, kde budu. Těšit se na vás budu 16. května, podrobnosti ještě dodám. No a teď hurá na recepísek.




Suroviny na Oreo cheesecake:
Formu o průměru 18 cm:


Suroviny na těsto:
250 gramů kakaových sušenek
50 gramů čokoládového výběru Mixit (ovesné vločky, čokoládové kuličky a křupinky, kávové boby v čokoládě)
200 gramů rozehřátého másla, vychladlé


Suroviny na krém:

300 gramů zakysané smetany
1 polotučný tvaroh
100 gramů krémového sýra (Philadelphie, Lučina)
šťáva z půlky citronů
4 lžíce moučkového cukru
4 oreo sušenky

6 oreo sušenek, čokoládové kuličky na dozdobení



Postup:
1. Začneme korpusem z kakaových sušenek a másla. Sušenky a čokoládový mix rozemeleme na jemný prášek v mixéru a smícháme z vystýdlým a rozpušetěným máslem. Upěchujeme na dno formy a dáme na cca 10 minut do 180° vyhřáté trouby. Poté necháme odpočinout a především důkladně vychladnout.
2. Mezitím si připrávíme krém. Všechny suroviny smícháme dohromady, doplníme šťávou a cukrem a dáme opět do ledničky, kde počkáme na tu správnou chvíli. Pokud vám zbyla ještě mísa, kde jste drtili sušenky, použijte jí a neumývejte. Krém se spojí se zbylým práškem ze sušenek a krém bude zas o trochu zajímavější. Jakmile máme korpus dostatečně vychladlý, nalejeme na něj krém, uhladíme a dáme tuhnout do ledničky. Počítejte s tuhnutím minimálně přes noc, mě v ledničce dort odpočíval cca 20 hodin.
3. Jakmile krém dostatečně zatuhne, můžeme zdobit. To už nechám na vaší fantazii, tady se můžete vyřádit podle sebe. Já jsem měla ještě koupený čokoládový topping, na ten jsem ale zapomněla. Myslím, že i takto to vypadá moc hezky. Opět můžete dát ještě zatuhnout do ledničky nebo podávat. Přesto skladujte dort v ledničce, vydrží vám a nerozteče se :)

I kočky by kupovaly Oreo cheesecake :)

Žádné komentáře:

Okomentovat