neděle 8. června 2014

Malý kousek čokoládového nebe - Brownies

Teploty se šplhají ke třicítce, v mém bytě je k padnutí a já místo toho, abych trávila čas u vody, listuji v aktuálním čísle Apetitu a hledám nějaké strašně sladké potěšení. Nakonec jsem vybrala jeden z nejjednoduších dezertů. Čokoládové brownies, kterou jsou rychlé na přípravu a přestože se nehodí úplně k téhle výhni, jsou hrozně jednoduché. A dobré!


Brownies
Suroviny:
200 g másla, pokrájeného na kousky
200 g čokolády, nasekané na kousky (já použila dvě čokolády)
kůra z pomeranče
4 vejce
250 g krupicového cukru
100 g hladké mouky
50 g kakaa
4 tabulky čokolády pokrájené na kousky
Postup:
1. V kastrůlku si rozehřejte máslo, pomerančovou kůru a čokoládu. Dejte pozor, ať se směs nezačne úplně vařit, mohla by se smrsknout. Poté ji nechte vychladnout. Mezitím si rozšlehejte vajíčka s cukrem, aby se směs zesvětlila a metly za sebou začaly nechávat stopu. Následně směs postupně vmíchávejte do čokoládové hmoty. Já jsem si vždycky nalila trochu směsi a postupně promíchala. Proseje kakao a mouku a lehce vmíchejte. Nakonec přidejte kousky čokolády. Čokoláda může být i s kousky pomeranči. Ten v brownies zanechá zajímavou chuť, trochu pikantní a vaši přátelé budou přemýšlet, jaké koření jste do tohohle čokoládového nebe přidali :)
2. Do formy (já použila klasickou na dort) vyložte pečícím papírem a dejte péct na 180°C. V Apetitu psali, že se v troubě sušenku budou péct 35 až 40 minut, já je tam měla skoro hodinu. Záleží ale na tom, jak vysoké brownies jsou. Nechte vystydnout a podávejte třeba s jahodami a šlehačkou. Já si k ním dala domácí ledový čaj a byla jsem doopravdy v nebi :)


Žádné komentáře:

Okomentovat