úterý 6. září 2016

Panna cotta s borůvkami

Já vím, léto už je skoro za námi a já snad sto let nepřidala žádný recept. Ne že bych pečení a blog nějak zanedbávala, docela jsem letos i pekla, protože teploty nebyly tak šílené, jak loni. Jenže když už něco jako foodblogerka upečete, musíte to hezky nastylingovat, nafotit, napsat a vybrat z x fotek. To by asi nebyl problém, jenže mě na začátku července zradil foťák a do opravny jsem ho byla schopná dát až na konci srpna. Takže jsem všechny věci fotila na tátův aparát a dostat se k těm fotkám, pak taky nebylo nejrychlejší. Navíc se mi toho dost nashromáždilo i co se týče další práce. Je to sice na delší povídání, ale na konci srpna jsem opustila svojí práci v hotelu a začala víc dělat to, co mě baví. Zatím nechci nic zakřiknout, ale určitě dám vědět :)
Dneska pro vás mám dokonalou panna cottu, kterou miluji. Moje mamka jednou potřebovala nějaký rychlý dezert, a protože máme na zahradě nespočet borůvek, malin, rybízu a dalšího ovoce, rozhodla se udělat práva panna cottu. Krom toho, komu se chce stát v létě u trouby? Nikomu. Panna cotta je hotová za pár minut, co trvá delší dobu je tuhnutí. Každopádně jí musíte prostě vyzkoušet. Skvělé na ní je, že smetanový základ je pořád stejný, měníte jen náplně. Já měla borůvkovou a byla to pecka. Borůvky a vlastně i další ovoce najdete na trzích a není vůbec špatné, na to, že jejich sezóna už pomalu končí. Tak hurá pro ně.





Panna cotta s borůvkami:
Suroviny na 3 porce:


400 gramů 33% smetany
vanilkový lusk
130 gramů cukru moučkového
3 plátky želatiny

150 gramů ovoce


Postup:
1.
Jako první začne pracovat s želatinou, kterou namočíme do studené vody. Mezitím si zahřejte smetanu na cca 80 stupňů, hlavně se nesmí začít vařit! Přimíchejte ještě seminka z jednoho vanilkového lusku, cukr a odstavte. Nechte trochu schladnout a přidejte okapanou a vyždímanou želatinu. Vše vymícháme do hladka, hlavně nesmí být ve směsi hrudky. Následně přelijeme do připravených formiček a necháme schladnout v lednici, nejméně tři hodiny. Ideální je to ale přes noc.
2. Mezitím si vytvoříme jednoduchou ovocnou kašičku. Vybrané ovoce, v mém případě borůvky, rozdrtíme vidličkou v misce a poté propasírujeme přes sítko, abychom se zbavily slupky, které borůvky mají. Podle chuti můžeme přidat i cukr a důkladně zamícháme. Nalijeme opatrně na ztuhlou směs a opět necháme zatuhnout.






Žádné komentáře:

Okomentovat