čtvrtek 11. prosince 2014

Čokoládové sušenky

Tyhle křupavé krásky jsem se dlouho chystala dělat. Ale nikdy jsem nenašla recept, který by mě zaujal. Letos před Vánoci jsem se k němu konečně dostala, navíc jsem se jedno dopoledne nudila, měla všechny potřebné ingredience, tak proč ne? A protože jsou to sušenky, tak i pěkně křupavé a nedoporučuji proto pro ty, které mají problémy se zuby. Pokud máte tip, co dělat, aby nebyly zas až tak křupavé, jsem s ním, budu jen ráda.


Suroviny na 30 sušenek:
400 gramů hladké mouky
200 gramů třtinového cukru
200 gramů cukru krystal
3 vejce
200 gramů změklého másla
150 gramů hořké nebo mléčné čokolády
2 lžičky vanilkového cukru
2 lžičky vanilkového aroma
špetka soli
1 prášek do pečiva


Postup:
Nalámanou čokoládu na kousíčky smícháme s hladkou moukou. Oba cukry, máslo a vejce prošleháme v ručním mixéru, až nám vznikne mírně lepivá směs. Šleháme cca 4 minuty. Poté do směsy mouky a čokolády přidáme sůl, vanilkový cukr, vanilkové aroma a prášek do pečiva. Následně smícháme tekutou a sypkou směs a vytvoříme opravdu hodně drolící se těsto. Důkladně promíchejte, klidně i ručně obě části. Sušenky poté vkládáme na plech vyskládaný pečícím papírem. Do ruky si vždycky vezmeme trochu těsta a pomocí vykrajovátka nebo ručně vytvarujeme kolečka. Kladame je daleko od sebe, jinak se nám všechno spojí při pečení dohromady. Pečeme na 150°C asi 20 minut. Sušenky je ale nutné hlídat a nechat následně na plechu ještě dojít.

Žádné komentáře:

Okomentovat