úterý 27. ledna 2015

Masopustní šátečky s tvarohovou náplní

Mám poslední dobou hrozně pečící náladu. Asi je to tím, že jsem se do blogu teď pustila s novou energií a novými plány, které budou realizovatelné jen když budu pravidelně péct. Navíc se blíží masopust, tudíž různé koblížky, šátečky, kroužky, zkrátka všechno možné, kde je ideálně hodně cukru a co se peče na oleji, na másle, zkrátka na něčem vážně tučném. Minulý rok jsem zkoušela koblížky, které mi ale umřely během smažení, kterému se od té doby vyhýbám. Letos jsem se rozhodla vyzkoušet šátečky s tvarohovou náplní, které se pečou ne na oleji, ale v troubě. Navíc jsem úplně poprvé dělala kvásek, a to rovnou na dvakrát. První by se mi asi i povedl, ale bohužel jsem nevěděla, jak má vypadat správná konzistence, takže jsem ho pak s mámou radši vyhodila a druhý den se do celého pečícího procesu pustila znova. Výsledek můžete vidět tady :)


Masopustní šátečky s tvarohovou náplní

Suroviny na 12 šátečků:

250 gramů polohrubé mouky
70 gramů moučkového cukru
150 ml polotučného mléka
15 gramů droždí
50 gramů másla
3 vajíčka
špetka soli
2 lžíce slunečnicového oleje
citronová kůra z 1 citronu

Suroviny na tvarohovou náplň:

3 lžíce cukru krupice
120 gramů tvarohu
1 lžička vanilkového aroma
4 lžíce vanilkového pudinku
+můžete do náplně přidat i rozinky, ale já je moc nemusím tak je vynechávám

Postup:
1. První si udělejte kvásek. Z odváženého množství cukru moučka a polohrubé mouky odejměte jednu lžíce a tu dejte do mísy. Mléko dejte do kastrůlku a lehce ohřejte, nesmí se vařit na bod varu. Mouku a cukr zalijte asi polovinou mléko a do směsy rozdrobte kvasnice. Přikrejte utěrkou a dejte na teplé místo. Kvásek bude hotový asi za 10 až 15 minut. Mezitím nechte v teplém mléce rozpustit máslo a poté přidejte dva žloutky. Suché suroviny, jako mouku, cukr a špetku v míse promíchejte. Přidejte vzešlý kvásek, teplé mléko s máslem a žloutky plus ještě citronovou kůru a olej. Těsto zpracujte a nechte kynout přikryté asi 30 minut.
2. Během té doby, co kyne těsto si připravte náplň. Podle návodu si uvařte vanilkový puding (zabere to max deset minut, puding můžete přidávat do směsy ještě teplý). Smíchejte tvaroh a cukr krupice, přidejte puding a nechte odpočívat. Přidat můžete i vanilkové aroma. Poté, co vám nakyne těsto, jej zpracujte na pomoučněné ploše a vyválejte z něj placku. Nebo alespoň něco, co placku připomíná. Z placky, která by měla mít tak průměr jeden centimetr, vykrajujte trojúhelníčky a doprostřed vždycky dejte tvarohovou náplň. Poté zabalte do tvaru šátečku (nebo co ho aspoň připomíná :D). Šátečky přesuňte na pečící papír, pomažte vajíčkem a dejte na cca 20 minut do trouby při 180°C. Po upečení nechte schladnout, těsto vevnitř dojde a poté posypte moučkovým cukrem.

Žádné komentáře:

Okomentovat