neděle 25. ledna 2015

Cup cake ala borůvkový cheesecake

Jak jsem vám slíbila v recepísku na ovocnou kašičku, vyzkoušela jsem pro vás cup cakes od spolupracovnice Jamieho Olivera Jemmy Wilson. Jemma je má cukrárnu jménem Crumbs & Doilies a hlavně má videa na Jamieho kanale FoodTube. Jemma je prostě úžasná, její kuchařku miluju, fotky jsou naprosto super a pokud si s něčím nevíte rady, pomůžou vám i veda. Já její kuchařku beru jako jeden z top dárků k Vánocům.
V obchodě jsem koupila podezřele levný borůvky, sice z Chille, ale co naplat, bohužel na krásně voňavounké borůvky ze zahrádky si budeme muset ještě pár měsíců počkat. S borůvkami jsem se mohla vrhnout do cup cakes ala borůvkový cheesecake. O kuchařce se říká, že je spíše pro pokročilé pekaře, což mě potěšilo a je fakt, že k vytvoření těhle cup cake je potřeba poměrně dost surovin a hlavně vám to nějaký čas zabere tak s tím počítejte. Výsledek pak ale stojí za to nejen vzhledově, ale hlavně chuťově.



Suroviny na těsto:

250 gramů hladké mouky
250 gramů krupicového cukru
1 lžička jedlé sody
200 gramů rozměklého másla
4 vejce
kůra z 1 citronu
1 lžíce citronové šťávy
2 lžíce kefíru
1 kypřící prášek
1 dávka ovocné kašičky
(recept tady)

Suroviny na sušenkové těsto:
50 gramů másla
150 gramů sušenek

Suroviny na krém:
150 gramů mascarpone
70 gramů másla
120 gramů moučkového cukru


Postup:
Začněte jako první se sušenkovým těstem. Sušenky rozmixujte v mixéru a máslo nechte rozehřát na plotně. Poté obě dvě ingredience promíchejte, ale pozor, máslo musí být vystydlé, jinak se vám s ním bude hodně špatně pracovat. Suché přísady na cup cake, tudíž mouku, jedlou sodu, krupicový cukr, kypřící prášek prosejte do mísy a následně přidejte vejce, máslo, citronovou kůru a citronovou šťávu a důkladně všechno spojte. Přidejte mléko a opět ho zašlehejte do těsta. Pozor ať nevzniknou kousky, případně opět promíchejte. Použít můžete i elektrický mixér, mě se ale lépe pracuje přímo rukama. Jemma v receptu přidává mléko, já se ale budu držet osvědčeného podmáslí, díky němu jsou cup cakes opravdu vláčné ještě hooodně dlouho. Podmáslí přidáváme právě teď a vmícháváme jej do těsta, případně dolejváme, pokud je třeba. Těsto by mělo být vláčné, nažloutlé a dobře by se s ním mělo pracovat. Nemělo by ted být tuhé, ale ani příliš rozvodněné, tedy něco mezitím.
Papírové košíčky naplněte prvně sušenkovým těstem, aby nebylo vidět dno a poté dejte klasické těsto. Já dávám dvě lžičky těsto, mám je naplněné trochu nad půlkou, aby měly cup cakes ještě kam vyběhnout. Do trouby dejte na 150°C a pečte cca 15-17 minut, záleží samozřejmě na troubě. Poté vyndejte, nechte vystydnout klidně přes noc na talíři.


Během chladnutí si udělejte krém s mascarpone, který je neskutečně jednoduchý. Do mixéru dejte máslo a mascarpone a začněte šlehat. Postupně přidávejte cukr podle vašich chutě. Poté dejte do ledničky a nechte schladnout také přes noc. Po vychladnutí cup cakes u nich špejlí udělejte širší dírku a buď pomocí cukrářského sáčku nebo lžičky, což jsem dělala já, do nich vpravte ovocnou kašičku. Klidně ať trochu vykukuje ven, hlavně aby jí bylo hodně vevnitř. Poté na ně cukrářským sáčkem nebo lžičkou, jako já, dejte krém s mascarpone. Na krém špejlí dejte trochu ovocné kašičky a lehce jí promíchejte s krémem. Vytvoří tak zajímavé ornamenty.


I můj kocour se o cup cakes velice zajímal :))

Žádné komentáře:

Okomentovat