pondělí 19. října 2015

Apple pie

Musím se přiznat, že z toho, co se děje venku nejsem vůbec nadšená. Těšila jsem se na krásný barevný podzim, kdy se budu zachumlaná v šále a kabátu procháze s kávou v ruce po trzích a zatím jsem to stačila odstonat a ráno při čekání na mojí kolegyňku Irču alias můj taxík do práce klepu kosu při mrazech. Ve středu jsem se z práce zastavila na trzích a málem jsem opět umrzla. Na tom zmíněném trhu jsem ale nakoupila krásná červená a šťavnatá jablíčka. Z původního nápadu udělat klasický štrůdl jsem se rozhodla zkusit něco jiného, a to klasický americký jablečný páj. Hrozně jsem se na to pečení těšila, protože jsem už sto let nic nepekla. Krom toho je sezóna jablek v plném proudu a zatímco všichni dělají něco z dýně, kterou moc nemusím, jablečný páj mi přišel více klasicky a netradiční zároveň. Kdyby jste ale chtěli přesto z té dýně něco udělat a zásobit tak své okolí sladkými dobrotami, recept na dýňové cup cake najdete tady.
Teď ale zpět v rychlosti k historii jablečnému páji neboli apple pie. Překvapivě pochází z Ameriky a je pro ní typický. Patří k ní stejně jako McDonald, hamburgery nebo baseball. Byl velmi oblíbený v Anglii během vlády Alžběty I. a lidé ho často přirovnávají k německému štrůdlu. Každopádně, vám krásnbě navodí podzimní atmosféru. Určitě se bude skvěle hodit k sychravému podzimnímu večeru s čajem a dobrou knížkou, kdy je venku stejně nevlídno, jako poslední dny.




Apple pie:
Forma o průměru 15 cm:

Suroviny na těsto:

150 gramů hladké mouky
1 vajíčko
50 gramů rozměklého másla
ledovou vodu
špetka soli


Suroviny na směs:
600 gramů jablek
1 lžíce mleté skořice
1 lžíce skořicového cukru
50 gramů cukru krystal
1 vajíčko


Postup:
1. Pokud jste na tom líp než já a vlastníte kuchyňský robot, tak vám gratuluji, že si ulehčíte práci a neumouníte prsty, tolik jako já. Každopádně, z mouky, vajíčka, másla, vody a soli vytvořte těsto, které důkladně propracujte, zabalte do potravinové fólie a dejte minimálně na hodinu do ledničky. Když ho necháte celou noc, určitě tím nic nezkazíte.
2. Jablka omyjte, okrájejte a nakrájejte na plátky. Dejte do mísy společně s skořicovým cukrem a mletou skořicí, zakápněte citronovou šťávou a opět důkladně promíchejte. Poté vyndejte těsto z ledničky, rozdělte na půl a vyválejte.První částí vyložte jím důkladně vymazanou pečící formu. Jablka nasypte na těsto a položte na něj druhou část vyváleného těsta. Potřete rozkvedlaným vajíčkem a posypte cukrem.
3. V předehřáté troubě pečte 50 - 60 minut na cca 180°C. Poté nechte trochu vychladnout. Podávejte za deštivého počasí s čajem a knihou :)

4 komentáře:

  1. Super, takový základní recept na jablkový koláč jsem přesně sháněla :) Jenom tedy by to vypadalo lépe v té typické kulaté formě, i když na chuti to samozřejmě neubere :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem ti udělala radost :) Ono to původně mělo vypadat ještě jinak, ale nějak mi nevyšlo těsto.. :D A souhlasím, že tahle vypadá taky pěkně, dřív jsem jí měla, ale nechala jsem jí jednou na natáčení a nějak mě opustila.. :( Tak si jí musím pořídit :)

      Vymazat