čtvrtek 22. října 2015

Recenze: Sladké bary

Možná si vzpomínáte, jak jsem psala o konferenci Foodblok a o tom, jak jsme navazovali spolupráci s několika různými firmami. Jednou z nich bylo Mixit (recenzi máte tady) a další je spolupráce s nakladatelstvím Smart Press, ze které mám velkou radost, protože často čerpám inspiraci na recepty z různých kuchařek. Smart press se specializuje právě na kuchařky, vydali například Martina Škodu či mou oblíbenou Koko, se kterou jsem se i setkala přímo v nakladatelsví. Během setkání jsem dostala od moc skvělých a milých dam ze Smart pressu i knížku Sladké bary od cukrářky Stáni Mutlové a jsem z ní nadšená. Mám jí doma už docela dlouho, ale když jsem jela v metru domů, celá nadšená jsem si jí prohlížela a i teď se na ní nemůžu vynadívat.



Knížka je plná úžasných receptů a je rozdělana do jedenácti kapitol. Přiznám se, že většina receptů je pro trochu zdatnější a zkušenější cukráře, který už něco napekli, ale poslední kapitola obsahuje i základní recepty. Najdete tam tak recepty na máslový krém, máslové sušenky nebo makronky. Další recepty na tyhle odkazují, takže je dobré se do téhle poslední kapitoly podívat, jako první. Knižka je tedy rozdělana do několika kapitol, jak už to většinou bývá, je to podle období. Začíná se domáckým piknikem na zahradě, najdete tam také velikonoce, vánoce, mrazivé ledové králoství, dámskou jízdou ala sex ve veloměstě či retro pohled na elfí svatbu. Názvy jsou podstatným doplňkem receptu a člověk si pod tím vždycky něco představí. Sladké bary se hodně orientují na dorty, cup cakes či sušenky, najdete tam ale i různé čokoládové a ovocné skleničky, cake pops, tartaletky či tradiční koláče.


U všech receptů je obtížnost a všechny jsou opravdu velmi dobře a především podrobně popsány, takže vám zaručuji, že zvládnete i složitější pochoutky a neztratíte se. Doplňkem jsou i boží fotky od Davida Tureckého, ze kterých se vám budou sbíhat sliny. Nebo mě určitě. Z těch mi opravdu přechází zrak. Dalším velmi důležitým bodem knížky jsou různé dekorace a vychytávky, díky kterým budou vaše dobroty opravdu neodolatelné. Stáňa je v tomhle opravdu neskutečná a z jejich fotek na Instagramu mi přechází zrak. Pár tipů najdete i v knížce, ale u každé kapitoly, ale bohužel jich je tam žalostně málo. Myslím, že by vůbec neškodila knížka jen čistě na tipy na dekorace. Určitě by měla úspěch. Stáňu ale od té doby sleduji a pokud bude mít i nějaký kurz, musím tam jít, protože to, co ona dokáže se svým projektem Punk rock cakes, je neskutečný.
Já sem z knížky zkoušela dva recepty, jedny z nich byly makronky, které se mi ale nechtěly nějak povést, takže jsem je zase dala k ledu. Ale určitě to nebylo knížkou, spíš jsem neměla dostatečné vybavení. Druhým receptem byly moje vysněné tartaletky, na které vám brzy hodím recept a bude to po dlouhéééé době opět recept. V plánu mám vyzkoušet i tradiční štrůdl, Stáňa ho má jako pivní, tak jsem zvědavá. Těch receptů, co musím zaručeně zkusit, je ale hrozně moc, takže se určitě těšte. Nebo si skočte knížku koupit, určitě nebudete litovat. Já tedy rozhodně nelituji a těším se na další knížku od Smart Press.
Mimochodem, ta další mi rozzářila den nedávno. V půlce října totiž vyšla přenádherná knížka Laskominy od Denisy Bartošové a je naprosto okouzlující. I na její recenzi se brzy těšte :)


Facebook: Nakladatalsví Smart Press
Instagram: Stáňa Mutlová

Žádné komentáře:

Okomentovat