čtvrtek 6. dubna 2017

Čokoládové mini bábovičky s banánem a bílou čokoládou

Moje kamarádka Aneta měla nedávno narozeniny a přála si, abych jí konečně něco upekla. Den předtím než jsme měly společně jít na snídani, jsem v práci přemýšlela, co bych jí dala a napadlo mě, že bych konečně měla využít formičky na mini bábovičky, která jsem si pár dní předtím objednala z Tchiba. Večer po práci jsem jí upekla tyhle krasavice a myslím, že Anet byla fakt nadšená (i když jsem jí bábovičky dala ve vánoční krabičce, jiná hold nebyla na skladě :D). Druhý den jsem se do báboviček pustila znova a recept vám nafotila. Jsou skvělou alternativou ke klasické bábovce, navíc se fakt dobře převáží a je to snad nejroztomilejší dezert, co jsem za poslední dobu viděla. Jsou sice poměrně sladké, ale pomeranč tomu dodá příjemnou nakyslost a svěžest, banán zase vláčnost. Sice to bude obtížné, ale počkejte s nimi do druhého dne, aby vám bílá čokoláda na povrchu stačila pořádně zaschnout. 


Čokoládové mini bábovičky s banánem a bílou čokoládou
Suroviny na 10 větších báboviček
Suroviny na těsto:
180 gramů rozměklého a pokrájeného másla 
100 gramů čokolády (já použila 52%, koupeno v LIDL) 
120 gramů hladké mouky 
lžička prášku do pečiva 
špetka soli 
3 vejce
100 gramů třtinového cukru 
1 banán 

Suroviny na polevu:
100 gramů bílé čokolády 
kůra z jednoho pomeranče 
šťáva z 1/2 pomeranče
čokoládová posypka 

Postup: 
1. Začneme rozpouštěním čokolády a másla. Do hrnce dejte vodu a na něj položte misku, která se ale nesmí dotýkat vody. Do mísy nakrájejte máslo na menší kousky (lepší je použít už trochu rozměklé, aby se vám rychleji rozehřálo) a na kousky nakrájenou čokoládu. Postupně rozehříváme a promícháváme, aby jsme celý proces urychlili.
2. Troubu předehřejeme na 180°C a připravíme si ostatní suroviny. Společně smícháme mouku, sůl a prášek do pečiva. Do mísy rozklepneme vajíčka a cukr, rozšleháme a přidáme rozmačkaný banán. Jakmile máme rozehřátou čokoládu, dáme ji stranou trochu vychladit.  Následně smícháme všechny ingredience. Nejprve začneme do směsi vajíček, cukru a banánu přisypávat sypké suroviny a důkladně promícháváme. Poté zajeleme rozpuštěnou čokoládou a opět promícháme. Formičky na bábovičky si vymažeme máslem a aby se nám během pečení nerozlezly, tak je přemístíme do formy na muffiny. Těsto nalejeme do cca tři čtvrtě a dáme péct na 25 minut. 
3. Zatímco se nám bábovičky pečou, rozehřejeme si bílou čokoládu společně s pomerančovou šťávou a kůrou z dobře očištěného pomeranče. Kůru nastrouháme na drobno, aby nám následně velké kusy nevadili během konzumace. Rozehřátou čokoládu dáme stranou a necháme trochu vychladit a ztuhnou. 
4. Upečené bábovičky opatrně vyndáme z formiček a dnem vzhůru namočíme do polevy a otočíme je v ní, aby se nám poleva dostala na co největší povrch. Hned posypeme čokoládovým zdobením a necháme zaschnout ideálně do druhého dne. 




Žádné komentáře:

Okomentovat