sobota 12. srpna 2017

Ovocný koláč s mascarpone

Pokud mě sledujete na Facebooku asi jste už zaznamenali, že náš známý nedávno otevřel na náměstí u nás v Postupicích Hostinec. Jsme do toho s mojí mamkou hodně zapojení, ona tam dělá provozní, já jsem za barem. Je to fajn zkušenost do budoucna, protože i já sama bych jednou chtěla mít malou kavárničku, případně nějaký malý penzionek na nějakém hezkém místě. Absolutně ale netuším, co bude zítra, takže se snažím věci moc neplánovat. Plánovati si ale musím svoje dvě práce, protože obě mi dávají neskutečně hodně, ale berou mi poměrně dost času a energie. Proto často padám do postele úplně mrtvá a říkám si, že se musím konečně více věnovat blogu. Což se ale snad teď bude dít, protože mám rozjednáno pár projektů, tak snad to všechno vyjde.  A těch plánů  a projektů je milion, slibuji že se máte na co těšit :) Teď je to aktuálně nový recept na skvělý ovocný koláč. Jeho výhoda je to, že jej můžete udělat z jakéhokoliv sezónního ovoce. Já zkoušela hned dva, jeden z jahod, které jsem ještě na poslední chvíli koupili na trhu a druhý z rybízu. Základ je v podstatě stejný, ale ručím za to, že vám budou chutnat oba. Navíc jej můžete pozměnit a udělat třeba s borůvkami, třešněmi či angreštem. Fantazie se meze nekladou! :)




Ovocný koláč s mascarpone 
Forma cca 23 cm

Suroviny na těsto:
1/2 kostky droždí
1 lžíce krupicového cukru
 25ml vlažného mléka
210 gramů hladké mouky
125 gramů másla
2 žloutky
1 vejce
špetka soli
100 ml chladné smetany (33%)

Suroviny na krém: 
marmeláda (jahodová, borůvková, rybízová)
250 gramů mascarpone
2 lžíce tvarohu
4 lžíce cukru moučka
ovoce (rybíz, jahody, borůvky)

Postup:
1. Tenhle koláč vlastně vznikl hodně náhodně, protože jsme dostaly s mamkou od mojí kamarádky jahody a mamce navíc zbylo těsto z luhačovických šátečků, které dělala. Proto základ těsta je právě z tohoto receptu, odkaz máte tady. Pokud jste kynuté těsto ještě nedělali, máte tady recept na zaručený úspěch.
2.Jakmile těsto kyne, připravíme si to ostatní, což je rychlovka a zabere vám to minimum času. Já jsem dospod dortu dala domácí marmeládu, ale klidně můžete dát nějakou dobrou kupovanou. Je fajn, že i v supermarketech se dá pořídit dobrá marmoška, ale samozřejmě ta domácí je nejlepší. Recept na tu mamčinu vám sem hodím ať to máte všechno při jednom. Krém s mascarpone je taky easy lehký. Zkrátka rozmícháte pořádně mascarpone, tvaroh a cukr. Sladkost nechám na vás, u rybízového koláče je lepší přidat cukru trochu více, ale záleží na chuti.




3.
Troubu si předehřejeme na 180°C Po vykynutí těsta jej pořádně ještě propracujeme a vyválíme. Vyválenou placku přemístíme do vymazané formy a protáhneme do okrajů, spíše lehce přes ně, protože pečením nám těsto trochu spadne. Spodek pomažeme marmeládou, já jsem dala skoro půlku a pořádně jsme rozetřela do okrajů. Na ní dáme krém a nakonec posypeme ovoce. Ovocem určitě nešetřete, koneckonců je to ovocný koláč a je fajn, když je po něm cítit. Doporučuji používat "lehké" ovoce, které nemusíte nijak speciálně předpřipravovat. Takže například jahody, rybíz, borůvky, maliny.. Zkrátka plody ze zahrádky. Dáme péct na cca 30-40 minut.






Žádné komentáře:

Okomentovat