úterý 24. října 2017

Krétské toulky

Nemůžu tomu uvěřit, že dovolená, na kterou jsem se těšila skoro čtyři měsíce, utekla tak příšerně rychle. Jestli jste si toho nevšimli, tak jsem na začátku října byla s kamarády v Řecku. Chtěla jsem si odpočinout po náročném období, které mě provázalo a do kterého jsem se opět vrátila, promyslet si nějaké věci, nějaké věci vyřešit a dát si trochu čas na odpočinek nejen psychický, ale i od sociálních sítí. Většina věcí se mi podařilo splnit, některé se snažím splnit ještě teď. Vás samozřejmě vezmu na prohlídku mého řeckého užívání.






Do Řecka jsem vyrazila se svými kamarády z Postupic, díky kterým jsem tak zažila asi ten nejkrásnější začátek října, jaký jsem mohla. Známe se sice už dlouho, ale hodně jsme si sedli během posledního, pro mě náročného roku a i oni mi hodně pomohli dostat se z největších depresí tohohle roku. Přiznávám, že jsem se našeho společného týdne trochu bála, ale nakonec to bylo fakt skvělý, vtipný a troufám si říct, že jsme si to užili všichni. Ze začátku jsem z termínu 1. - 8.10 byla trochu nesvá, ale nakonec nám počasí skvěle vyšlo a celý týden nám krásně svítilo sluníčko. Volné dny jsme tak trávili u bazénu, u moře, procházkami, výlety či odpočíváním, které jsme všichni potřebovali jako sůl. Vlastně to bylo to jediný, co jsem v tu chvíli potřebovala. 





Do Řecka jsem tedy odlétali v neděli 1. října a zatímco tady hlásili jedenáct stupňů, v Řecku mělo být okolo pětadvaceti, což pro mě bylo naprosto ideální, protože nejsem fanynkou vysokých teplot. Náš hotel byl v oblasti Agia Pelagia, což je asi 20 minut autem od hlavního města Heraklionu na severu Kréty. Zarazilo mne že krajina byla hodně hornatá a kamenitá, náš vstup do moře byl třeba po dost plochých a klouzavých kamenech. S kamarády jsme se shodli, že bychom na podobné místo asi podruhé nejeli, ale protože jsem otevřená všemu, kameny mi nevadily. Jen je to trochu rozdíl, protože krajina je tam celkově hodně drsná a nepřístupná. Co mě ale vlastně fascinovalo nejvíc, bylo přísun ovoce, který všude rostlo na stromech. Normálně jsme tak potkávali granátové jablko, citrony a další typy ovoce, které rostly všude okolo.


Heraklion
Jak už jsem psala, většinu dne jsme tak trávili v okolí hotelu, u bazénu či u moře, jeden den jsme ale vyrazili do Heraklionu. Půjčili jsme si auto, nějak jsme se do něj v pěti naskládali a vyrazili jsme vstříc. Mě samotnou na Heraklionu bavilo dlouhé molo, o které se rozbíjeli vlny, ale jinak mě hlavní město moc nenadchlo. Ocenila jsem rybí trh v centru města, jinak je to ale hodně turistické město, kde v centru je na sebe nalepený jeden obchod a restaurace za druhým. Nejsem ten typ turisty, co by tyhle suvenýrový obchody hltal. Na oběd jsme ale vyzkoušeli tradiční pita chleba a musím říct, že za tři eura toho byla fakt mega porce.






Naše další cesta vedla na Knossos, kde ale byla docela fronta a vstup stál dost peněz, takže jsme se nakonec rozhodli jet do Retima, což je na druhou stranu od Heraklionu. Vlastně samotná cesta byla zážitek, protože celou dobu vede po skalách s výhledem na moře a mě moře odjakživa fascinuje. Osobně mě Retimo nadchlo mnohem více než Heraklion, protože v něm nebylo tolik lidí, moře bylo stejně krásné a navíc jsme se procházeli uličky bez lidí, kde jsme byli jen my a hromada toulavých koček. Což mě teda vůbec nevadilo :) Den jsme navíc zakončili v jedné řecké taverně, kde sice neměli moc dobré víno, na což jsme si ale docela zvykli, ale zase byla typicky řecká.

Zbytek dovolené jsme si jen užívali volna a procházek. Co se týče počasí, vyšlo nám úplně krásně, koupali jsme se každý den a moře bylo paradoxně mnohem teplejší než bazén. Lidí bylo sice hodně, ale nikdo nám nepřekážel. Jediné ošklivé odpoledne nám padlo na pátek, kdy trochu pršelo, ale ani to nám nevadilo, protože jsme se šli projít do jedné taverny, kde byl nádherný výhled na moře. Bohužel mám ale hrozně málo fotek, což mě samotnou mrzí, ale nějak nebyl čas či příležitost. Rozhodně to byla ale jedna z nejkrásnějších dovolených se skvělýma lidmi, kterým tímto děkuji a těším se na další společné akce <3 



2 komentáře: