čtvrtek 12. října 2017

Léto a podzim plné kávy

Už si ani nepamatuji, kdy naposledy jsem tenhle článek psala. Což mě hrozně mrzí, protože mě objevování nových kaváren hrozně baví, ale bohužel čas je občas mocnější než já. Průběžně jsem tak objevovala místa nejen v Praze, ale i v Liberci, kam jsem vyrazila pracovně s mojí kamarádkou. Tyhle výlety mimo Prahu mi hodně pomáhá, protože ne vždycky se daří a já mám teď nějaké temné období. Znáte to, když se něco nedaří, tak se nedaří nic na více frontách. Má to takhle každý, ale mě to nadechnutí se znova dělá čím dál tím větší problém. Tak aspoň, že mám možnost objevovat a chodit do různých zajímavých podniků. A že jich je všude spousta.. 





Cafedu
Okolo Cafedu jsme chodila a hlavně jezdila tramvají snad milionkrát. Když jsem jednoho rána neměla kam zajít, říkala jsem si, že to konečně prubnu, protože jako jedna z mála kaváren měla otevřeno už od brzkého rána a navíc jsem noťas potřebovala zapojit do zásuvky. Vzhledem k tomu, že Cafedu se profiluje jako studentská kavárna, tak tu o zásuvky není nouze a nemusíte si připadat blbě, že tu sedíte několik hodin s noťasem. V kavárně jsou na to zvyklý. Na klasiku jsem si dala pomerenčový fres, cappuccino a čokoládový croissant. A musím říct, že ideální ranní klasika. Fresh ideálně silný, cappuccino jsem zvládla i bez cukru plus jsem k tomu dostala i vodu a croisant sice průměr, ale proč ne. Tady budu asi trávit víc rán. O pár dní poté jsme tam byla také a nejenže jsem si koupila i oběd do práce, ale vyzkoušela sem i latté a croissant a donut. Zkrátka jsem se do Cafedu úplně zamilovala.

Fresh: 55 kč
Croissant: 25 kč
Cappuccino:55 kč
Caffe Latte: 65 kč
Croissant čokoládový: 35 kč
Quiche brokolicový: 69 kč
Donut čokoládový: 39 kč



Café Pavlač
Do kaváren teď skoro nechodím. Vůbec je nestíhám, navíc ani nemám moc kdy. Protože ráno v sedm moc kaváren otevřeno nemá. Jednou jsme ale měla odpo více času, tak jsem konečně sjela do Café Pavlač, která se nachází na Žižkově.Naprosto mě tam dostla ananasaová limonáda, jen škoda, že tam nebyly třeba kousky ananasu nebo máta, aby trochu srazila tu sladkost. Tvarohový dort s rybízem a borůvkami byl v tom horkém počasí krásně osvěžující a má ode mě rozhodně palec nahoru. Už se těším až tam opět zamířím na kafe.

Ananasová limonáda 50 kč
Tvarohový dort s rybízem a borůvkami: 50 kč



Café Praha - Liberec 
Docela vtipný, když se kavárna jmenuje Café Praha a sídlí v Liberci, co? Každopádně jsem zase po nějaké době vyrazila s mojí kámoškou pracovně do Liberce, kde nás čekal rozhovor s Chinaski. Pravda, na výletování jsme si nevybrali ideální počasí, takže nám v Liberci prakticky celý den propršel, ale vzhledem k tomu, že jsme celý den strávili po kavarnách, tak nám to ani moc nevadilo. Na rozhovor jsem dorazili do kavárny Café Praha na náměstí. Je to typická secesní kavárna, která se je trochu podobná Louveru v Praze, ale musím říct, že mě nadchla. Sice mi přišla trochu škrobená a obsluha odtažitá, ale milá a čoko koláč byl naprosto výborný. Fajn k tomu bylo i kafe zadarmo. Co mě ale nadchlo, byl teplý pomerančový fresh s medem a zázvorem. Vzhledem k tomu, že jsem na výlet jela nemocná, bylo přesně to, co jsem potřebovala. Navíc to byla opravdu dobrota, skvělý byl i čokoládový dort, který byl možná až moc čokoládový.

Čoko dort Praha: 59 kč
Horký fresh juice s medem a zázvorem: 75 kč




Mikyna - Liberec

Být v Liberci a nezkusit legendární Mikynu? Absolutně vyloučené. Už když jsem do Liberce se Šárkou jela, říkala jsem jí, že do Mikyny prostě musíme jít. I proto jsme si daly odjezd busu až na pozdější odpoledne, abychom si to tam užily. Po příjemné procházce a věrné google navigaci jsme na logo bistra narazily a zabraly poslední volný stoleček, protože byla právě doba oběda. Naše volba byla jasná, obě jsme šly do zeleninových lasagních s lilkem, špenátem, žampiony, mozarelou a rajčat a volba to rozhodně špatná nebyla. Jen se to do mě málem nevešelo. K pití jsme zvolila horkou nabídku podzimních nápojů a jak jsem byla informovaná slečnou servírkou, horký cider jsem měla jako úplně první. Rozhodně si ale myslím, že ne poslední, protože je to přesně ten typ pití, co si chcete dát na podzim. Chutná to trochu jako horké jablko, akorát to není tak sladké a příjemně to dotváří koření. Protože jsme se Šárkou v Mikyně seděly snad tři hodiny, čas přišel i na dort. Zvolila sem cheesecake s makadamovými ořechy a karamelem, a kdybych nebyla přecpaná, zpucla bych ho celý. Fakt skvělý, hrozně dlouho jsem tak dobrý koláč nejedla. K tomu javorové latté v krásném a super roztomilém hrnečku a odjížděla jsem sice o pár set lehčí, ale zato se skvělým pocitem, že i v Liberci existují skvělé podniky.

Cheesecake s makadamovými ořechy a karamelem: 60 kč
Zeleninové lasagne: 115 kč
Svěřený jablečný cider: 60 kč
Javorové latté s kardamonem: 60 kč


















Žádné komentáře:

Okomentovat