pátek 19. září 2014

Špaldové lívance se švestkovou omáčkou

Americké lívance s českými švestkami v italském receptu. Proč nezačít páteční ráno trochu mezinárodně, napadlo mě při procházení časopisu La Cucina Italiana. Navíc když mi babička věnovala krásné švestky, kterých je na trzích pořád spousta. Tak jsem se během svého volna v práci vrhla na lívance se švestkovou omáčkou. Z omáčky jsem byla nadšená, byla přesně taková, jakou jsem jí chtěla. Z lívanců jsem byla naopak pěkně naštvaná, protože mě během smažení trochu zaskočily a do krásných kulatých lívanaců měly daleko. Nakonec ale spojení nevýrazných lívanců a šťavnaté švestkové omáčky bylo překvapivě dobré, takže i když nejsou úplně kulaťoučké, přesto jsem recept dávám. Tak dobrou chuť a hezké vstávání :)


Suroviny na švestkovou omáčku:

10 vypeckovaných švestek nakrájených na kostičky
120 gramů cukru krupice
šťáva z 1 citrónu
1 lžička skořice


Suroviny na těsto:

120 gramů hladké mouky
30 gramů kukuřičné mouky
30 gramů rýžové mouky (najdete ji v obchodech u bezlepkových potravin)
120 špaldové mouky
2 vejce
špetka soli
200 ml mléko
100 ml rozpuštěného másla
1 lžička mandlového aroma


Postup:
První začneme s omáčkou, protože se podává za studena. Nakrájené švestky svaříme s citrónovou šťávou a cukrem. Jakmile se směs začne vařit, přidejte skořici a ztlumte na mírný plameň. Nechte vařit asi 15 až 20 minut, průběžně míchejte.
Teď se vrhneme na lívancové těsto. Já jsem se rozhodla udělat trochu zdravější verzi. Všechny čtyři mouky (hladkou, špaldovou, kukuřičnou a rýžovou) smíchejte dohromady, přidejte špetku soli, kypřící prášek, vejce, mléko a rozpuštěné máslo a prohnětejte v hladké a vláčné těsto. Směs musí být trochu tekutější, přidejte klidně ještě půl hrnku mléka a opět dobře promíchejte. Pro zajímavější chuť a hlavně vůni, kápněte ještě malinko mandlového aroma.
Na pánvi rozehřejte olej a po lžíci nebo naběračkou nanášejte těsto. Já jsem lívance smažila na mírnějším plameni, aby se nepřipálily, ale zároveň se udělaly i vevnitř. Trvá to sice delší dobu, ale zato máte záruku, že nic nepřipečete. Smažte na každé straně asi 3 minuty, poté obraťte. Lívance podávejte s vychladlou švestkovou omáčkou.




Žádné komentáře:

Okomentovat