úterý 16. září 2014

Torta Nera

Hříšně dobrý a hříšně temný. Torta Nera neboli čokoládový dort se švestkami. Italský koláč, na který najdete x různých receptů. Já jsem si vybrala ten se švestkami z časopisu Apetit a přílohy o sladkých dezertech. Torta Nera mě zaujal hlavně díky tomu, že začala švestková sezóna a já chtěla se švestkami něco vyzkoušet. Navíc, spojení čokolády a švestek jsem ještě neviděla, tak jsem se alespoň mohla něčemu přiučit. Třetí bod byl fakt, že jsem slíbila svými kolegům z práce něco sladkého a Torta Nera jsem mohla dobře převést. A můžu vám říct, že slavil úspěch a já domů vezla poslední dva kousky.


Suroviny na těsto:
150 gramů hladké mouky
1 vejce
2 až 3 polévkové lžíce vody
150 gramů másla


Suroviny na náplň:

2 balení 70% až 85% čokolády
250ml smetany na šlehání
75 gramů rozměklého másla
100 gramů cukru krupice
5 žloutků
5 vypeckovaných švestek


Postup:
Jako první si připravíme těsto na koláč. V mixéru promixujeme máslo a mouku, aby získalo konzistenci drobenky. Poté přidáme vodu a vejce a opět promixujeme. Následně vyklopíme na pomoučněnou plochu a zpracujeme do koule, kterou zabalíme do fólie a dáme do ledničky odležet. Těsto nechte odpočívat třeba celou noc, vůbec nic se mu nestane (to moje odpočívalo celé odpoledne). Poté vyjměte z ledničky a na pomoučněné ploše vyválejte placku na průměr asi 3 mm a vyložte jí formu na koláč, kterou jste si předtím vymazali máslem. Troubu předehřejte na 190°C. Těsto dejte na 30 minut do ledničky ještě vychladit. Poté na něj dejte pečící papír, který zatížíte fazolemi nebo čočkou a dáte na 20 minut do trouby. Následně těsto vyndejte, sundejte fazole a pečící papír a dejte na dalších 10 minut opět do trouby.
Mezitím si nad horkou vodní lázní rozehřejte za stálého míchání čokoládu, smetanu, máslo a cukr až se vše rozpustí a směs je hladká. V jiné míse si zlehka našlehejte žloutky, přidejte hrnek čokoládové směsi a prošlehejte. Pak přidejte zbytek čokoládové směsi a opět prošlehejte, ale opatrně aby se ve směsi nezačaly tvořit bublinky nebo aby se nesrazila. Na zchladlý korpus naskládejte nakrájené a opláchnuté švestky a polijte je čokoládovou směsí. Pečte asi 45 minut, ale těsto hlídejte, koláč možná bude potřebovat až 50 minut. Nechte vychladnout, a pokud chcete, posypte jej ještě holandským kakaem.


Žádné komentáře:

Okomentovat