středa 1. října 2014

Cup cake week

Skoro přesně po týdnu jsem se zase dostala k blogu, ale rozhodně jsem během minulého týdne nezahálela. Začalo to ještě ten předminulý týden, kdy jsem na facebooku našla soutěž Cupcakecup 2014 organizovaný sympatickou Janou z Foodies Clubu VŠE a Jančou z Popecenicko.cz. Soutěž byla v neděli, já se přihlásila v pátek a v době, kdy jsem odesílala přihlášku, jsem ještě netušila, s čím na Grébovku do Kavárny Pavilon dorazím. Nakonec jsem se rozhodla pro klasiku a dotáhla jsem 12 double chocolate cup cake. Šanci na umístění jsem si nedávala, vítězné Barče z Cherries on Top gratuluji, já si užila krásné odpoledne a nabrala spoustu zkušeností.
Další pečící výzvou byla má čtvrteční schůzka s potencionální zákaznicí z hotelu, kde pracuji. Manažerka díky mé skvělé kamarádce Terce přišla na tenhle blog, zaujal jí a rozhodla se využít mých služeb. Na čtvrtek jsem tak chystala dvoje cup cake. Jedny levandulové a druhé s bílou čokoládou a vanilkou. Levandulový sirup, 100 procent BIO jsem sehnala v Rynku na Pankráci, kam jsem se naučila chodit i pro skvělou vanilku z Madagaskaru. Navíc to mám hned u práce, takže vždycky zabiju dvě mouchy jednou ranou. No abych to zkrátila, cup cake měly úspěch a já hned na pondělí vymýšlela dort pro naší personalistku. Recept na domácí cheesecake s malinami, borůvkami, ostružinami a bílou čokoládou, který jsme vymyslely s mámou, vám dodám příště, plus s ohlasy ostatních.
Abych nevypadla ze cviku, v sobotu, jakmile jsem se vrátila z Moravy a ze školy jsem opět otvírala troubu a vkládala do ní právě cup cake s bílou čokoládou a vanilkou. A to jen proto, aby moji kolegové z práce měli hezký den. No vzhledem k tomu, že ze 12 krasavců jsem neměla ani jeden a všichni si pochvalovali, tak jsem jim minimálně den osladila. V neděli jsem se opět vrhla na pečení dortu a další cup cakeků, které už teda nechci dlouho vidět :) Teď si můžete načíst recepty na všechny tři slaďouše, o kterých jsem tady teď psala a nadchnout nejen sebe, ale i svoje okolí pro tyhle zdobené muffiny.


Double Chocolate cup cake:


Suroviny na těsto:

200 gramů hladké mouky
200 gramů cukru krupice
100 ml kefíru
100 gramů rozměklého másla
4 vejce
2 polévkové lžíce holandského kakaa
100 gramů bílé čokolády Lindt
2 lžička kypřící prášku
2 lžička jedlé sody
Kapka mandlového aroma

Suroviny na krém:
150 gramů moučkového cukru
2 lžíce kakaa holandského typu
100 ml smetany ke šlehání
200 gramů hořké čokolády Lindt
100 gramů bílé čokolády Lindt


Postup:
Čokoládové cup cake se skládají ze dvou těst, které je nutné připravit si odděleně. Jako první si připravíme kakaové těsto. V ručním mixéru rozšleháme dvě vejce na světlou pěnu, přidáme půlku rozměklého másla a půlku cukru krupice. V jiné míse si připravíme sypkou směs, půlku hladké mouky, jednu lžičku jedlé sody a jednu lžičku kypřícího prášku a holandské kakao. Opatrně přilijeme tekutou směs a dolijeme 50 ml kefíru a opět vše spojíme.
Světlé těsto připravíme úplně stejně, jen nedáváme holandské kakao, ale místo toho přidáme kapku mandlového aroma a na kousky nalámanou čokoládu. Troubu předehřejeme na 150°C a těsta rozdělíme do papírových košíčků, které vložíme do formy. Košíčky plníme maximálně do půlky, prvně dáme čokoládové těsto a poté zlehka přidáme i světlé těsto a opatrně promícháme. Pečeme na 150°C asi 12 – 15 minut, zda jsou cup cake už hotové zjistíme, že těsto propíchneme špejlí. Jakmile máme košíčky hotové, necháme je zchladnout a vyndáme z pečící formy.
Během chladnutí košíčků se vrhneme na krém. Ve vodní lázni rozpustíme obě čokolády s polovinou másla a zahříváme na mírném ohni. Když se směs začne rozpouštět, ztlumíme oheň a necháme úplně rozpustit. Směs sundáme ze sporáku, přidáme smetanu a necháme odpočinout. Zbytek másla smícháme s moučkovým cukrem a kakaem a třeme, dokud směs není hladká. Poté obě směsi promícháme opatrně dohromady, naplníme jimi cukrářským sáček a nastříkáme na cup cake. Na krém nasypeme čokoládové křupinky a zdobení a můžeme podávat.

Levandulové cup cake:

Suroviny na těsto:

100 gramů hladké mouky
2 vejce
100 gramů cukru krupice
1 lžička kypřícího prášku
1 lžičika jedlé sody
2 polévkové lžíce levandulového syrupu
50 ml kefíru
100 gramů rozměklého másla

Suroviny na krém:
2 lžičky levandulového sirupu
155 gramů cukru moučka
100 gramů rozměklého másla
2 kapky modrého potravinářského barviva
12 marcipánových kytiček na ozdobu
sušená levandule na ozdobu


Postup:
Výroba těsta na cup cake je pořád stejná, proto vám jej už nebudu vypisovat. Jediná změna je že jakmile promícháte sypkou a tekutou směs, krom kefíru přilejete ještě levandulový sirup. Původně jsem sháněla levandulový extrakt, nakonec jsem si z Pankráckého Rynku odnášela BIO sirup, který je nádherně sladký, chutná a hlavně voní po levanduli, takže se hned myšlenkami přenesete do slunné Provance. Vůně Francie je prostě to nejlepší.
Jakmile vám cup cake budou chladnout, vrhněte se na polevu. Smíchejte všechny suroviny na krém, kromě sušené levandule. Ze začátku vám to asi moc nepůjde, ale směs musí být hladká a cukr musíte s ostatními surovinami opravdu dobře promíchat. Rovnoměrně promíchané musí být i modré (nebo fialové) barvivo. Poté naklaďte na krém kytičky a levanduli a Francii máte u vás doma.



Cup cake s bílou čokoládou a vanilkou


Suroviny na těsto:

100 gramů hladké mouky
2 vejce
100 gramů cukru krupice
1 lžička kypřícího prášku
1 lžičika jedlé sody
100 gramů bílé čokolády Lindt
2 lžičky vanilkového cukru
sušené vanilka
50 ml kefíru
100 gramů rozměklého másla

Suroviny na krém:
100 gramů nastrouhané bílé čokolády Lindt
100 gramů másla
1 polévková lžíce smetany ke šlehání
12 kytiček z jedlého papíru


Postup:
Jak už jsem řekla, postup je pořád stejný. Ve chvíli, kdy budete smíchávat směsy, přidejte ještě sušenou vanilku, vanilkový cukr a nastrouhanou čokoládu. Vanilku jsem koupila opět v Rynku a říkám si, že za chvíli mě tam budou znát i jménem. Bílou čokoládu jsem zvolila Lindt. Je sice dost sladká, ale na rozdíl od Milky a Orion se vám při vaření nesrazí, neoddělí se od ní tuk a nevytvoří vám hrudky. Není to úplně levná záležitost a nemají jí úplně všude, ale kvalita je pro nás to nejdůležitější. Ta se totiž odrazí i na chuti.
Na krém si čokoládu rozvařte ve vodní lázni společně s máslem. Když se směs začne rozpouštět, přidejte smetanu ke šlehání a ztlumte oheň. Promíchejte a posléze stáhněte z ohně. Během chladnutí vám krém zhoustne. Na cup cake ho dávejte lžičkou doprostřed, on se vám rozleze i do krají. Poté hotové košíčky přemístěte do lednice a zapíchejte do ně kytičky. Ty seženete v běžných supermarketech, já sem takhle vykoupila Kaufland :)



Žádné komentáře:

Okomentovat