čtvrtek 2. října 2014

Domácí koláč s lesním ovocem a bílou čokoládou

Vymyslet a upéct během nabitého víkendu dort, který by se hodil na oslavu narozenin a byl něčím zajímavým, dá občas docela zabrat. Nechtěla jsem dělat klasický potahovaný, ale takový který by zaujal, nebyl moc sladký a všichni přítomní by si na něm pochutnali. Proto jsem zavolala svojí chytré mamince, která mi pomohla vymyslet domácí koláč s lesním ovocem a oblíbenou bílou čokoládou. Problém nastal ve shánění ovoce. Ono totiž borůvky, maliny a ostružiny nejsou na konci září už moc k sehnání. Místo trhu jsem se tak vydala do Kunratické stodoly, kde pořídila krásné, leč dražší lesní ovoce. Bílou čokoládu jsem zvolila oblíbenou Lindt a vrhla se na svojí další zakázku, která pro mě byla extrémně důležitá.


Suroviny na těsto:
150 gramů hladké mouky
2 polévkové lžíce cukru krupice
2 polévkové lžíce vody
2 vejce


Suroviny na krém:
1 balení mascarpone
1 balení ricotta
1 tabulka bílé čokolády Lindt
sušená vanilka
vanilkový cukr
lesní ovoce (maliny, ostružiny, kanadské borůvky)


Postup:
Vzhledem k tomu, že tento koláč je napůl pečený a napůl nepečený, doporučuji si to hlavní připravit jeden den a druhý den až servírovat. Prvně se vrhněte na korpus. V mixéru promixujte mouku a máslo, aby smšs dostala konzistenci drobenky. Následně přidejte vodu, cukr a vejce a opět projeďte v mixéru. Poté vše vyklopte na pomoučněnou plochu a zpracujte, dokud se směs nebude lepit. Následně zabalte do potravinářské fólie a dejte chladnout (a hlavně tuhnout) do lednice.
Mezitím si připravte krém. Ve vodní lázni rozehřejte čokoládu. Jestli se vám bude zdát moc sladká, přidejte trochu smetany ke šlehání, ale není to nutné, protože se její sladkost vyváží s chutí mascarpone a ricotty. Mascarpone a ricottu vyklopte do mísy a až vám čokoláda trochu vychladne, smíchejte dohromady. Můžete přidat i trochu vanilkového cukru a sušené vanilky.
Vraťe se opět k těstu. Vyklopte opět na pomoučněnou plochu a vyválejte do tvaru placku. Tu opatrně přesuňte do vymazané formy moukou a máslem, abyste měli jistotu, že se vám nic nepřilepí. Na hotové těsto dejte pečící papír, který zatížíte fazolemi či čočkou. Dejte péct tak na 10 - 15 minut na 180°C. Poté sundejte fazole a opět vraťte do trouby zruba tak na 10 minut. To že je těsto hotové zjistíte podle nazlátlých okrajů. Korpus nechte úplně vychladnout a následně na něj dejte hotový a vychladlý krém. Uhlaďte do rovna a vložte chladit do lednice, ideálně přes noc.
Nyní už zbývá jen zdobení. Ještě před tím ale vyndejte hotový koláč z formy a přemístěte na nějaký hezký talíř. Ke zdobení jsem použila čerstvé lesní ovoce, které jsem rozmístila do kruhu, ale to jak váš vysledný koláč bude vypadat je jen na vás. Ten můj měl úspěch, nezbyl prý ani kousek a já jsem za to neskutečně ráda. Ještě jsem nesla na ochutnávku mé oblíbené vanilkovo čokoládové cup cake a ty zmizely taky rychle. Tak jen doufám, že tohle nebyla má poslední pečící zkušenost do Panoramy.


Žádné komentáře:

Okomentovat