úterý 24. února 2015

Narozeninový čokoládový cheesecake

Úplně jsem na to ve svém pracovním nasazení zapomněla, ale blog oslavil 22. února první narozeniny! A to jen díky vám, přesněji těm, který příspěvky čtete, komentujete a lajkujete. Je to skvělý pocit slyšet od vás nebo číst komentáře, že vám chutná a že se těšíte na další článek. Nedávno jsem se bavila s kamarádkou (zdravím Alču) v lehkém alkoholovém opojení a ona mi říkala, že když se v práci nudí, tak že čte můj blog. A mě to hrozně překvapilo, protože od ní jsem to fakt nečekala :D Podobných takových milých vět slyším docela hodně a mě to nabíjí pracovat, péct a psát ještě víc. Děkuji vám za všechno, za jakékoliv rady a tipy jsem strašně ráda a hlavně za to, že občas musíte poslouchat moje pekářské nářky a rozčilování, jak se mi něco nepovedlo nebo jak moc mě štve moje trouba a malá kuchyň. Doufám, že společně oslavíme ještě spoustu dalších let! Díky moc, máte za to ode mě jednu velkou pusu :)
Teď k dnešnímu příspěvku. Protože jsem poslední dny neustále v práci, nemám na blog teď moc času. Navíc se venku žení všichni čerti a ikdyž občas zasvítí sluníčko, nemění to nic na tom, že jahod, borůvek, malin a dalších úžasných plodin se jen tak nedočkáme. Farmářské trhy už sice začaly, ale pořád na nich není nic extra z čeho by se dalo něco upéct. Tak jsem si řekla, že první narozky blogu oslavím tradičně a klasicky a to s úplně jednoduchým cheesecakem. Ten už jsem sem sice dávala někdy v květnu (ano, to už na něm byly čerstvé jahody, grr), ale myslím, že opakování je matka moudrosti a tenhle je trošku jiný. Navíc je zdobený pouze čokoládou a opět je na něm krásně vidět, že tahle americká dobrota není nic těžkého. Tak hurá do toho a ještě jednou díky moc! :)



Suroviny na korpus:

7 balení Bebe sušenek (já použila ořískové s čokoládou, je ale jen na vás, jaké vás zaujmou)
drcené mandle (dá se použít i mandlová moukou, kolik nechám na vás)
200 gramů rozehřátého másla


Suroviny na krém:

300 gramů riccoty (ať žije Gran Moravie)
2 lžičky sušené vanilky
1 lžička vanilkového aroma
citronová šťáva z půl citrónu
3 lžíce cukru moučka
2 lžíce zakysané smetany
čokoládový topping na dozdobení



Postup:
Jednodušší dezert než cheesecake snad neexistuje. Nejprve rozehřejte máslo a nechte ho vychladnout. Sušenky rozdrbte spolu s mandličkami v mixéru a poté spojte s máslem. Vznikne vám taková voňavá směs, což je základ na sušenkový korpus. Směsí vystelte vymazanou formu, pěkně zarovnejte kraje a dejte vychladnout do ledničky. K uhnětení směsy je dobré použít ruce, žádné náčiní není lepší než právě vaše ruce.
Krém připravíte podobně jednoduše jako korpus. Riccotu, citronovou šťávu, sušenou vanilku, vanilkové aroma, cukr a smetanu dejte do mixéru a vše důkladně promixujte, aby se jednotlivé ingredience spojily. Dobré je to ještě na konec zamíchat. Poté korpus vyndejte z ledničky a rovnoměrně rozprostřete krém do hladka. Troubu předehřejte na 150°C a pečte cca 40 až 45 minut. Dobu pečení si každý musí nastavit sám, záleží totiž na druhu trouby každého z nás. Pak koláč nechte vychladnout, pokapejte nerovnoměrně čokoládovým toppingem a užijte si to!


Žádné komentáře:

Okomentovat