středa 18. března 2015

Žiju zdravě, Foodblok 2015, Facebook a nejlepší kurz focení aneb co se děje v březnu

Tentokrát pro vás nemám žádný recept, protože se přiznám, že na to nemám moc čas, ale to neznamená, že zahálím. Právě naopak. Těch novinek a překvapení mám docela dost, tak se na to vrhneme pěkně postupně. A příště se těšte i na recept, který už kuji v hlavě a bude... No snad do konce týdne.

Žiju zdravě
Tak tuhle větu jsem za svůj život řekla snad milionkrát, tentorkát to ale beru trochu jinak. Označení žiju zdravě vlastně není úplně tak správné. Spíš jsem se v rámci měsíce března rozhodla vynechat ze svého jídelníčku maso. Abych to rozvedla. Nikdy jsem nebyla moc masový tip, právě naopak jsem si svůj život bez něj dovedla docela dobře představit. Ale mám ráda šunky, salámy, párečky (jo, tohle je to nejhorší, já vím) a miluju mořské plody a ryby. Těch jsme se prostě nemohla vzdát, ani během svého "bezmasého měsíce", ale toho ostatního jo. Takže od začátku března jsem vynechala veškeré uzeniny a všechny druhy masa. Uzeniny nahrazuji sýry, ty můžu a maso zase rybami, saláty, těstovinami, rýží, zkrátka všechno, kde není maso. Zatím se mi to docela daří a byla bych ráda, kdybych veškeré maso dokázala vynechat úplně. Idpověď na otázku, co mě k tomu vedlo, ale zodpovědět nedokážu. Asi jsem si to prostě musela vyzkoušet. Za čas bych ráda vynechala i sladkosti a různé sladké limonády, brambůrky a další vychytávky, co mám fakt ráda. Včera jsem například zavítala do úžasného Delmartu na Andělu na večeři a ten salát, co sem měla, byl naprosto BOŽÍ! Tak moc, že jsme si ho udělala druhý den znova a jsem si jistá, že určitě jsem ho neměla naposledy.


Foodblok 2015
Asi jste už zaznamenali první českou foodies konferenci Foodblok 2015. A kdo ne, tak tady maté krátké info. Den plný různých workshopů, přednášek, jídla, pití a všechno, co s tím souvisí, se uskuteční už tuhle sobotu 21. března v Holešovicích v prostorech školy vaření Chefparade. Hlavami téhle skvělé akce je Jana Chotová z popecenicka.cz a Jana Florentýna Zatloukalová, známá kuchařky a spisovatelka. Celý den máte možnost navštívit několik workshopů a přednášek. Já už mám v hlavě plán, kam vyrazím. No ale teď k jádru pudla, proč o tom vlastně píšu. Mám tu skvělou možnost zúčastnit se tohohle skvělýho dne jako akreditovaná food blogerka. To znamená, že kromě workshopů, mám možnost navštívit i několik uzavřených přednášek, kde si budeme povídat s dalšími food blogerkamia celkově lidmi, kteří milují jídlo. Jsem z toho naprosto nadšená, hrozně se na sobotu těším a vy se určitě můžete těšit na několik článků, tipů, dojmů a fotek. Tohohle se můžu zúčastnit i díky vám, kteří sledujete můj blog, instagram, máte rádi sweet world a baví vás jídlo. Jsem vám za to fakt vděčná a pomáhá mi to posouvat se dál. Navíc se tam setkám i s lidmi, které dlouho sleduji a budu se učit přímo od nich. No kdo by o tohle neměl zájem? :)
Osm z deseti akreditovaných food blogerů Jsme taaam!!!

Facebook Sweet world by Barush
Po roce trvání blogu jsem si řekla, že by nebylo od věci být i na Facebooku. Takže budu ráda pokud dáte mé stránce Lajk, budete sledovat recepty, fotky a mé food poznatky. Budu vás tam informovat o mých myšlenkách a poznatkách o jídle a uvidíte tam i fotky, které se úplně nehodí na blog. Takže pravidelně uvidíte, kam chodím na snídani, na oběd, kam vyrážím na kafe nebo co mě zarazilo ohledně jídla. Prostě to, co nebude na blogu, ale i to, co tam bude, uvidíte na facebooku. Odkaz máte tady :)

Kurz focení jídla a food decoru

Poslední věc, co vám chci říct a ukázat jsou fotky z kurzu focení a decor styling s Petrou Novotnou. Na tenhle kurz jsem vyrazila díky škole vaření Chefparade a kuchařského inkubátoru Chefstarter a ty tři hodiny, co jsem tam s dalšíma holkama strávila, byly naprosto skvělý a pro mě neskutečně poučný. Konečně jsem se naučila nastavit si správně clonu, ISO, čas a vyfotit fotky, které se mi fakt líbí. Petra nám prozradila i hrozně moc triků a dokázala, že ne všechno se musí dělat přes Photoshop, který nevlastním. Co ale bohužel zatím ještě nevlastním, je světlo, prkna, bílé poklady, hezké nádobí a další věci. Ale to všechno bude! Minimálně ty světla. Ono i ty prkna jsou důležitý. Sice nevím, kde je u sebe doma dám, ale nějak to jde vždycky udělat. Na ukázku tady máte pár fotek, které jsme pořídily, ale nevysvětlím vám, proč jsou vyfocený tak "dobře". Fotily jsme ovoce a zeleninu, což by se mohlo zdát jako nuda, ale vůbec. Naopak, je to pěkně těžký to vyfotit, aby ty zapeklitý jahody vypadaly fakt pěkně. Mám hrozně ráda hezký fotky jídla, přijde mi, že můžou vyprávět příběhy receptů a surovin a to mě na tom fakt baví. V květnu se chystám na další podobný kurz a určitě to nebude poslední.


Žádné komentáře:

Okomentovat