pondělí 1. června 2015

Čokoládovo - řepové brownies

Tak jsem tady po více než týdnu zase dostala k blogu. Ne že by tohle moje zahálení bylo úmyslné, ale v poslední době mě hrozně rozčiluje můj noťas, který se strašně seká, vyskakují mi na něm různý spamový okna a já sem z toho rozčílená a naštvaná. Takže radší než na noťasu jsem na mobilu. Jenže tam zase nemůžu psát blog. No prostě problém, který musím teda, co nejdřív vyřešit. Jenže teď zase jedu ve čtvrtek s holkama na Rock for People, takže se zas k blogu dostanu nejdřív v neděli. Ale pokusím se vám se ještě do svého odjezdu dát jeden receptík. Teď teda k jádru dnešního článku.

Jestliže mě něco v poslední době fascinuje, je to zelenina v pečení. Může to znít trochu crazy, ale když přidáte zeleninu do těsta, je to prostě bomba. Nádherně těsto zvláční, dodá tomu měkkost a je to prostě skvělý. Navíc můžete tvrdit, že jíte zdravě, když vlastně jíte i zeleninu, že jo. Poprvé jsem brownies se zeleninou ochutnala od mojí kamarádky Jáji z blogu Let´s do something sweet a byla jsem z toho nadšená. Proto, když jsem vymýšlela recepty na Restaurant Day, říkala jsem si, že by to nebylo špatný tam brownies mít.Mamka mi nakonec doporučila brownies z červené řepy, kterou oni milují, pěstují na zahradě a já jí naopak vůbec nejím. Pak jsme listovala v nové kuchařce Lahodně s Ellou a ta tam měla dokonce dva recepty na brownies. Sice nebyly z řepy, ale z batátů, já jsem je nahradila zmiňovanou řepou. Na trhu mi rodiče koupili řepu a já byla celý pátek červená. Možná si pamatujete, že jsem recept na brownies na blog už dávala, ale byly hrozně suché, drolivé a něco mi u nich chybělo. Ano, byla to ta měkkost, které díky řepě už mají. Navíc, vám dlouho vydrží a úplně nejlepší jsou druhý, třetí den :). Jenže když jsem je zas dávala rodičům ochutnat, chutnaly prý jako čokoládová buchta, takže teď se snažím vykoumat, jak to udělat, aby to byly ty skvělý a známý brownies. Naštěstí návštěvníkům Restaurant Day chutnaly a to je hlavní, takže tady máte ten slavný receptík.



Brownies z červené řepy

Suroviny na menší zamékací misku (cca na 15 kousků):


4 až 5 menší červené řepy
3 vejce
2 lžíce holandského kakaa
100 gramů hladké mouky
50 ml rozpuštěného másla, vychladlého
2 lžíce jogurtu
50 gramů hořké čokolády, rozkuchané na kousíčky
2 lžíce čokoládového zdobení (bílá i mléčná čokoláda)


Postup:

1. Řepu oloupeme, oškrábeme, nakrájíme na kousíčky a cca 15 minut povaříme. To vaření není úplně podstatné, je to spíš krok navíc, ale v mnoha receptech tento krok doporučují. Je pravda, že se z řepy ztratí více zdravých věcí, ale záleží to na vás. Já jí vždycky vařila, tak příště zkusím nevařit a dám vědět rozdíl. Poté řepu necháme vystydnout a rozmizujeme na hladší pyré. Jak moc jemné pyré bude, záleží na vás. Pokud chcete mít v brownies kousky, mixér nechejte pracovat jen chvíli, na kaši naopak delší dobu.
2. Všechny ostatní suroviny, kromě čokoládového zdobení, smícháme dohromady a následně přidáme i řepu a opět důkladně promícháme. Řepu nemusíte spotřebovat všechnu, záleží na vás, jak moc chcete mít brownies vláčné. Ujišťuji vás, že v nich opravdu červená kráska cítit nebude, ale doporučuji tento recept dělat v sezóně řepy, kdy jí seženete na trzích. Její období za chvilku končí tak rychle pro ní.
3.Následně vsypeme čokoládové zdobení, vlijeme do formy a můžeme ještě posypat světlejším zdobením. Troubu předehřejeme na 180°C a při této teplotě pečeme 30 až 40 minut. Následně necháme brownies vychladnout, nakrájíme a s radostí se do nich pustíme.

Žádné komentáře:

Okomentovat