úterý 9. června 2015

Les Treches neboli španělský koláč s opilými jahodami

Jsem hrozná, ale poslední dobou blog hrozně zanedbávám. Má to hned několik důvodů, všechny ale spojuje jeden faktor. ČAS! Ten totiž skoro nemám. Myšlenky mi utíká teď hlavně k Apetiti pikniku, který se blíží hrozně rychle a já si vůbec nedokážu představit, že je už za 10 dní! Finušuji recepty, zkouším, hledám, vylepšuji, nakupuji, počítám, radím se, konzultuji a hlavně lehce (hodně) panikářím. Do toho chodím do práce, jezdím si po festivalech a nestíhám nic. Večer si pak říkám, že musím uklidit, napsat článek na blog a na naší stránku Culture Times. Do toho si plním diář dalším programem, naštěstí i pečícím a plánuji prázdniny, který tak vypadájí, že budou skvělý. O všem vás budu informovat, těšte se i na pár překvápek :) Bude to bezva..
Teď ale k dnešnímu receptu, který se ještě vrácí k Restaurant Day. Přiznám se, že jsem na něj tenhle recept ani dělat nechtěla. Původně jsem měla v plánu jen tři dobroty, dvoje cup cake a Oreo dort. Pak mi ale přišlo, že je to přeci jen málo a začala listovat, hledat a přemýšlet, co bych ještě přidala. Nakonec mě zaujal španělský koláč Les Treches, neboli dort ze tří mlék (takhle to zní fakt divně :D). Přišlo mi to zajímavý, neznámý a tak jsem nakonec splácala i ten. Nakonec to teda dopadlo úplně jinak než mělo, vypadalo to úplně jinak, ale vlastně jsem byla docela spokojená, protože jsem do receptu zase dala trochu něco ze sebe. Dort byl trošku "nedbale elegantní", ale co už, chutnal a to je hlavní.




Les Treches neboli španělský koláč s opilými jahodami
Forma na 18 cm (cca 12 kousků)

Suroviny na korpus:

100 gramů rozměklého másla
150 gramů hladké mouky
2 lžičky kypřícího prášku
200 gramů krupicového cukru
3 vejce
1 lžička vanilkového aroma


Suroviny na mléčnou polevu:

120 ml kondenzovaného mléko
120 ml slazeného kondeznovaného mléka
50 ml plnotučného mléka


Suroviny na dokončení:
50 ml růžového vína
kůra z půl citrónu
250 gramů jahod
200 ml smetany ke šlehání
1 lžička vanilkového aroma




Postup:
1.
Ač to vypadá, že surovin je hrozně moc, je to celkem jednoduchý recept. Jako první si nakrájejte jahody a naložte je do růžového vína s kůrou z citrónu. Přidat můžete i dvě lžičky moučkového cukru, záleží podle chuti. Jahody nechte v nálevu odpočívat, ať pěkně nasajou víno.
2. Mouku prosejte, přidejte kypřící prášek. Máslo s krupicovým cukrem vyšlehejte do pěny, přidejte vanilkové aroma, vejce a opět šlehejte. Poté postupně přimíchávejte do moučné směsy. Troubu předehřejte na 180°C, těsto vlijte do zapékací nebo dortové formy a dejte péct na cca 30 minut. Jakmile bude korpus upečený, promíchejte ho vidličkou a dejte vychladnout. Snad nemusím dodávat, že si formu musíte důkladně vymazat máslem a vysypat moukou ;)
3. Mezitím si připravte mléčnou směs. Všechny mléka vlijte do jedné nádoby a důkladně promíchejte. Následně pomažte hodně na vychladlý korpus. Korpus můžete i rozříznout, ať se vám s ním lépe pracuje. Já ho rozřízla, jak napůl, tak uprostřed. Mléka se díky promíchnutí od vidličky dostanou i dovnitř těsta, pomažte je ale i uvnitř rozřízlého těsta. Následně vyšlehejte smetanu a dejte odpočinout do ledničky. Smetana vám možná ze začátku přijde málo tuhá. Přidejte buď smetana fix, tedy ztužovač smetany a nebo dejte ještě v misce vychladnout do ledničky. Tam získá mnohem víc tužží tvar a bude víc držet.
4. Jakmile bude smetana na dortu, můžete přejít na jahody a libovolně dle své fantazie poklást na dort. Jahody samozřejmě můžete dát i dovnitř, poté přimáčkněte vrchní díl. Pro větší barevnost můžete ještě posypat mátou. Poté opět šup do ledničky, nechat odpočinout a podávat.


Kdo to ještě nezaregistroval, tak bych ho ráda pozvala na Apetit piknik, 20. června na Grébovce v Praze ve Vršovicích. Navštívit mě a mojí Nelču můžete od 14 hodin a budeme se na vás těšit celé odpoledne. Počasí bude skvělý, tak určitě doražte si pochutnat nejen snad u mě, ale i u dalších kulinářů, prodejců, poslechnout fajn hudbu a strávit milé letní odpoledne :) Událost tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat