neděle 14. června 2015

Hruškové cup cake s čokoládovým krémem s lískovými oříšky

Tak a je to tady, poslední článek (možná)před Apetit piknikem a poslední recept (určitě) z Restaurant Day. Myslím, že to vyšlo tak akorát, vzhledem k tomu, že za pár dní je právě již zmíněný Apetit piknik, ze kterého se začínám lehce nervovat. Jestli všechno stihnu zařídit, protože je toho docela dost, jestli se mi všechno povede upéct a hlavně jestli vám bude chutnat. Naposledy jsem zkoušela Red velvet cup cakes, které se povedly na jedničku, takže jsem z toho měla radost, protože se mi poslední dny v kuchyni moc nedařilo. Naštěstí jsem evidentně zpátky ve formě, tak se mi docela ulevilo. Apetit piknik je 20. června na Grébovce a já vás tam všechny hrozně ráda uvidím. Mám ten den narozeniny, takže už vím, že to bude naprosto skvělý a nejvíc nejlepší den. Přijďte ochutnat, popovídat si a užít si spoustu zábavy, ochtunat nejen u mě, ale i u dalších kulinářů a prostě si to užít. Teď se vrhneme na hruškové cup cakes, které na Restaurant Day docela zaujaly.



Hruškové cup cake s čokoládovým krémem s lískovými oříšky
Suroviny na 24 cup cake:

150 gramů mouky
2 velké hrušky
150 gramů cukru krystal
50 gramů másla
50 gramů hořké čokolády (Lindt 70%)
3 vejce
1 lžička kypřícího prášku
150 ml kefíru
šťáva a kůra z jednoho citrónu


Surovina na krém:
50 gramů mletých lískových oříšků
150 gramů hořké čokolády
50 ml smetany
100 gramů moučkového cukru


Postup:
1. Nejprve začneme pracovat s hruškami. Oloupeme je, nakrájíme na malé kostičky a dáme spařit společně s citronovou šťávou a 2 lžícemi cukru. Hrušky pustí vodu, můžete přidat i citronovou kůru. Jakmile hruška změkne, sejmeme ji z ohně a jakmile vychladne, šťávu slijeme a hrušky rozmačkáme na kašičku. Klidně v ní ale nechte kousky hrušek, bude to zajímavější. Mezitím si ještě ve vodní lázni rozehřejte čokoládu. Odstraňte poté z ohně a dejte vychladnout.
2. Mezitím si v mixéru zpracujte vejce a zbylý cukr do pěny, přidejte ještě rozměklé máslo. V míse smíchejte suché suroviny - mouku a prášek do pečiva. Přilejte vaječnou směs, přidejte ještě kefír a nakonci i hruškovou kašičku. Dochuťte ještě trochou hruškové šťávy, přidat můžete i trochu nasekaných lískových oříšků. Důkladně všechno promíchejte, zapněte troubu na 150°C a naplňte formičky cca do půlky. V troubě se nám cup cake budou péct cca 25 až 30 minut.
3. Mezitím si vytvotříme krém. Do vychladlého čokoládového krému přimícháme smetanu a lískové oříšky. Přidat můžeme i cukru, pokud je na nás směs moc hořká. Následně můžete přilít i trochu hruškové šťávy. Dejte pak vychladnout do ledničky a na cup cake dávejte až budou obě dvě složky důkladně vychladlé. Můžete ještě dozdobit oříšky nebo hruškami.

Žádné komentáře:

Okomentovat