čtvrtek 9. července 2015

Třešňová zmrzlina

Teda, jsem sama na sebe pěkně naštvaná. Koukám na poslední článek na blogu a vidím, že je už z 23. června. Teď máme skoro polovinu července a já teprve sedám k počítači a něco píšu. A to jsem si myslela, že po Apetit pikniku budu mít více času. Jenže ouha. Týden po Apetitu jsem se zas naplno vrátila do práce, jezdila si po festivalech a čas letěl mega rychlým tempem. Když už jsem na pečení měla čas, začaly být venku neskutečné tropy a v mém bytě se nedalo dýchat, natož péct, protože bydlím v sedmém patře u střechy. Bomba. Nedávno jsem tady vařila a lilo ze mě, jak z konve. Proto asi není žádným překvápkem, že dnešní příspěvek je studený. Důvodů to má totiž hned několik. Krom tě obr vysokých teplot je to i ten, že jsem od kolegyně Irenky dostala asi dvě kila třešní. Miluji sezónní ovoce a nejradši bych v létě jedla jen to. Dalším důvodem je to, že jsem vám někdy v květnu slíbila, že si létě trochu posvítíme právě na to sezonní ovoce z našich lesů, luk a zahrad. Červen jsem chtěla věnovat jahodám, nakonec jsem ale nic nestihla a proto jsem všechno posunula na červenec. Začneme tedy právě s těmi třešněmi. Mám pro vás připravený ještě nějaký obecný povídání o třešních a ještě pár receptíků, na které se vrhnu, co nejdřív, ať si ty krásné rudé kuličky můžete užívat stejně jako já.



Začneme ale s hrozně jednoduchou věcí. Domácí zmrzlina je totiž vážně neskutečně jednoduchá. Stáčí vám k tomu ovoce, cukr, citrón, tvaroh nebo smetana a tvořítka na zmrzky. A vlastně ani to není úplně podstatné. Místo tvořítek můžete použít třeba kelímky od Lipánků a dát zamrazit. Prostě extra jednoduché. Minulé léto jsem zkoušela borůvkovou, takže se můžete podívat a vyzkoušet i jí.


Třešňová zmrzlina
Suroviny na 15 nanuků:


500 gramů vypeckovaný a rozkrájených třešní
200 gramů zakysané smetany
šťáva z 1 citrónu
4 lžíce moučkového cukru


Postup:
1.
Nejvíc práce vám zabere vypeckovat takovou hromadu třešní. Já to peckovala půl hodiny a bylo jsem z toho pěkně červená. Pak ale dáte všechny ingredience do hnětače a pořádně prohnětete. Nebo můžete promíchat i rukou. Záleží na vás. A na vás záleží i jak moc chcete mít velké kousky třešní ve zmrzlině. Já mám ráda, když v nanuku najdu i kousek třešně.
2. Připravenou směs nalijete lžičkou do zmrzlých formiček a dáte do mrazáků. Ideální je nechat na 24 hodin, ať jste si jistí, že zmrzlina ztuhne. Poté nechte chvilku pod teplou vodou, lépe zmrzlinu z formičky dostanete. Teď už se můžete zchladit a vychutnat si skvělou domácí zmrzlinu. Jednoduché, co? :)

Luii je první ochutnávač :)

PS: Fotky nejsou nic moc, ale je to tím, že mám nějaky rozbité foťáky, takže se s nimi musím vydat někam do opravy. O víkendu ale jedu k rodičům, kde mám i skvělý foťák a hlavně možnost péct. A ano, bude to i ze sezónního ovoce :)

Žádné komentáře:

Okomentovat