čtvrtek 23. července 2015

Třešňové clafoutis

Třešňová sezóna pokračuje. S tímhle článkem mám hned několik docela vtipných příhod, se kterými se s vámi chci podělit. Zbytek třešní od Irenky mi v lednici už lehce umřely, a proto bylo na místě, abych sehnala další, tentokrát z domácích zásob. Protože jsem o víkendu vyjela k rodičům a příbuzným na ves, věděla jsem, že si třešně odvezu i do Prahy. Vydala jsme se tedy pro ně k tetě na kole, abych spojila i zábavu (trhání třešní) s povinností (hubnutí - jízda na kole). Jela jsem samozřejmě skoro v poledne, po poli, neustále do kopce, bez pití a navíc mě uprostřed cesty potkal pán, který na autě převážel včely a plástve. Další kilometr mě tak honily tyhle bzučivky, na které jsem alergická. Pecka. Pak jsem se skoro zhroutila z žebříku, domů jsme ale táhla víc jak dvě kila třešní.
Zážitky pokračovaly i doma. Třešně jsem narvala do dvou misek a čekala samozřejmě na první tropický den, to abych se doma vařila ještě více vedrem než doposud. Když jsem navíc vyndavala váhu ze skříňky, tak mi spadla na zem, takže tentokrát je ten poměr tak trochu od oka. Věřím, že se s tím ale poperete, protože tradiční francouzský koláč Clafoutis z Normandie stojí za to. Mnozí by řekli, že je podobný naší bublanině, je ale mnohem jednodušší. Díky mandlové mouce i zajímavější a jemnější. Navíc se do něj nedává tolik klasické mouky a moc surovin potřebovat nebudete. Ani čas. Dvacet minut plus čtyřicet minut pečení a máte hotovo. Kromě toho nemusíte čekat až vychladne. Nejlepší je čerstvě vyndaný z trouby, lehce poprášený cukrem.




Třešňový clafoutis

Suroviny na jednu koláčovou formu průměr 23 cm: 


400 gramů vypeckovaných třešní
50 gramů mandlové mouky
15 gramů hladké mouky
špetka soli
100 gramů cukru krystal
3 vajíčka
250 ml kefíru 



Postup:
1. Jakmile máte za sebou tu nejhroší činnost celého receptu, totiž vypeckování skoro půl kila třešní, nasypte sypké suroviny do mísy a udělejte důlek. V jiné míse si připravte vajíčka a kefír a rozšlehejte. Poté nalijte na sypkou směs a dobře promíchejte, aby vzniklo tekuté, ale hladké těsto.
2. Troubu předehřejte na 180°C. Koláčovou formu vymažte máslem a vysypte hladkou mooukou. Rozházejte po ní třešně a nalijte na ně směs. Dejte do trouby na cca 35 minut, aby okraje trochu zezlátly a těsto ztuhlo. Já nechala pro jistotu 40 minut. Poté můžete posypat moučkovým cukrem a hurá na něj.

PS: V některých receptech se můžete setkat s tím, že místo kefíru se přidá smetana, mléka s máslem a podmáslím. Já se inspirovala především Gordon Ramsay a mojí mamkou, která dává právě kefír. Výběr nechám na vás, s kefírem to mám ale vyzkoušené.

Fotka s Luiim samozřejmě nesmí chybět :)

Žádné komentáře:

Okomentovat