čtvrtek 10. září 2015

Domácí BIO palačinky a domácí granola

V minulém příspěvku jste se dozvěděli o mé spolupráci s firmou Fair Made, od které jsem dostala na recenzi BIO kokosový olej. Nejsem moc velkou zastánkyní kokosu, jeho vůně je mi občas dost protivná a nevyhledávám ho. Tenhle kokosák mě ale přesvědčil, že jim dám asi další šanci. Vyzkoušela jsem ho, jak na sobě, tak na pečení a vaření. Podle mé skvělé kamarádky Janičky jsem dělala zdravé palačinky, na které jsem se chystala už sto let. Takže pokud nevíte, co k snídani a chcete začít den zdravě (ne jak já, že tam vrazíte tunu čokolády :D ), vyzkoušejte tyhle palačinky, o kterých jste už určitě slyšeli.



Fitness palačinky
Suroviny na tři palačinky:

2 vajíčka
2 banány
4 lžičky skořicového cukru
1 lžička kypřícího prášku
kokosový olej
čokoláda, cukr na dozdobení


Postup:
1. Jako úplně první si vidličkou rozmačkáme banány. Smícháme vajíčka, cukr, kypřící prášek a banány do tekuté směsy. Asi to nebude vypadat úplně vzhledně, ale to k tomu patří.

2. Na pánvi si rozpálíme kokosový olej, díky kterému se vám palačinky nepřipálí, hezky to provoní kuchyň, ale v palačinkách chuť kokosu cítit nebudete. Na pánev vlijeme trochu směsy a pečeme. Upozorňuji, že nejsem nijak extra dobrá v palačinkách a tyhle se hodně trhají. Obracet tedy doporučuji hodně opatrně a nebo se připravit na to, že se jich vám pár nepovede. Nebo si pořídit lívanečník.
3.Palačinky smažíme z obou stran cca 4 minuty. Poté posypeme cukrem, čokoládou, zkrátka vším, co máme rádi.


Domácí granola
Poměrně dlouho jsem přemášlela, zda udělám z kokosáku další recept a co to bude. Prohlížela jsem pár blogů a nakonec mi velkou inspirací byla Domča z Dblogu. Pokud nesledujete, tak doporučuji. Domča se stravuje paleo stravou. Ve své stravě se vrací k pokrmům lovců a sběračů ve starší době kamené. Lidé, kteří takto jí, ze svého jídelníčku vyřazují obiloviny, luštěniny, pečivo, mléko, sýry a zpracované obiloviny. Jídelníček se skládá z masa, ryb, zeleniny, ovoce, hub a vajec. Já nejsem zastánce žádné takové vymezené stravy, třeba sýry miluji a maso jsem schopná vynechat. Přesto Domča dávala na svůj blog domácí granolu. Já si ji trochu upravila, přidala do ní například ovesné vločky a vznikl z toho tak malý dárek pro mé tři kamarádky, Janču, Kačku a Šárku. Janča totiž odjíždí zítra na semestr do Belgie, a přestože si s sebou granolu asi nevezme, myslím, že i tak to pro ně byla hezká pozornost.
Domácí granola je fajn v tom, že si do ní můžete dát všechno, co máte rádi. Já mám třeba občas problém, že si chci koupit müsli v obchodě, ale téměř vždycky tam najdu něco, co mi nechutná. Například nejsem moc velká milovnice oříšků, lezou mi do zubů a jediné, co mám fakt ráda jsou kešu. A pistácie. Do granoly si můžete dát, co chcete, trvá to chviličku a pochutnáte si na ní. Navíc je to vážně jednoduché. Tak jdeme na to.


Suroviny:
hrníček ovesných vloček
3 lžíce kokosového oleje
2 lžíce medu
2 lžíce zlatého syrupu (ve výsledku to samé, co med)
2 lžíce třtinového cukru
vanilkový lusk
co máte nejraději... slunečnicová semínka, kakao, čokoládové kuličky, kokos, opražené oříšk)
původně jsem dala i brusinky, ty se mi ale v troubě připekly, takže jsme s pak s holkami zahrály na Popelky a všechny poctivě vybraly




Postup:
1.
Na pánvičce si rozehřejeme med, kokosový olej a zlatý syrup. Dejte tam dostatečně velké množství, ve výsledku to opravdu tak sladké nebude. Suroviny se ale nesmí začít vařit.
2.Mezitím si rozehřejte troubu na 170°C a smíchejte ostatní suché ingradience. Všechno důkladně promíchejte a rozprostřete na plech s pečícím papírem. Poté přelijte tekutou směsí a důkladně všechno promíchejte. Dejte do trouby a na 30 minut a každých deset minut rovnoměrně promíchejte. Po vyndání nechte vychladnout a poté uložte do uzavíratelných nádob.

PS: Původně jsem dala i brusinky, ty se mi ale v troubě připekly, takže jsme s pak s holkami zahrály na Popelky a všechny poctivě vybraly. Takže doporučuji si brusinky odpustut nebo je přidat až na posledních pár minut pečení.


Žádné komentáře:

Okomentovat