pátek 18. prosince 2015

Vánoční perníčky

Ještě nedávno mi přišlo, že jsou Vánoce hrozně daleko. A teď? V obchodních centrech je boží dopuštění, všude hrajou koledy, lidé se předbíhají kolik upekli druhů cukroví a venku to vypadá spíš na konec října. Přesto všechno je to letos asi poprvé, co si Vánoce a Advent užívám. Baví mě vymýšlet dárky, ochutnávat cukroví, chodit po vánočních trzích a jíst trdelník, se kterým mám Vánoce spjaté. Užíváms si to i přesto, že nevím, kam dřív skočit, ale všechno dělám s radostí a s úsměvem. To je totiž to nejdůležitější. Takže jestli jste na tom podobně jako já, tak pro vás bude tenhle recept ideálné. Tyhle vánoční perníčky, na které jsem recept dostala už před rokem od své tety Evy, jsou totiž hned po upečení krásně měkké a naprosto vynikající. Nebo mi to aspoň všichni, co ochutnali tvrdí. Takže jestli máte pár minutek času, vrhněte se na ně. Pusťe si vánoční koledy, zapalte svíčky a užívejte vánoční atmosféru. Přes víkend je krásně stihnete a ještě budete mít čas dokoupit poslední vánoční dárky a sejít se se všemi kamarády, kteří za to stojí. Přesně tohle totiž budu teď dělat já. Nemůžu se dočkat!



Vánoční perníčky
Suroviny na 45 perníčků:


100 gramů hladké mouky
70 gramů žitné mouky
50 gramů cukru moučka
2 lžičky jedlé sody
3 lžíce perníkového koření
1 lžíce mleté skořice
3 lžíce medu
2 lžíce mléka
2 celá vejce + 2 žloutky
15 gramů másla



Postup:
1.
V kastrůlku si rozpustíme mléko, med a máslo a důkladně promícháme. Počkáme než nám směs vychladne a následně do ní vmícháme vejce i oba dva žloutky. Do mísy si dáme všechny suché suroviny a opět důkladně promícháme. Do mísy přelejeme tekoutou směs a vypracujeme těsto. Směs se vám nesmí lepit, pokud se lepí, přidejte ještě mouku. Těsto zabalíme do potravinové fólie a dáme do ledničky. Mě těsto odpočívalo tři dny, minimálně ho tam ale nechte přes noc.
2. Vál si důkladně posypte polohrubou moukou, těsto si rozdělte na několik částí a vyválejte na cca 0,5 cm. Upozorňuji, že se těsto hodně lepí a je tedy nutné s tím počítat. Trochu si pomůžete pokud budete části těst dávat do ledničky. Po vyválení vykrajujte požadované tvary. Já jsem si ty svoje koupila letos na vánočních trzích na Náměstí Míru, dohromady jsem platila 135 korun. Troubu předehřejeme na 150°C a pečeme cca 5 až 7 minut. Ohledně zdoboení, použila jsem zdobení od Dr. Oetker a pracuje se s tím moc dobře.

I Luii by si perníček dal :)

Hezké Vánoce a ten nejkrásnější nový rok plný pohody, dobrého jídla a pití, zážitků, přátel a úsměvů vám přeje Barush :) :*

Žádné komentáře:

Okomentovat