neděle 3. ledna 2016

Povánoční koláč s mandlemi a vlašskými oříšky

Ahoj v novém roce 2016! Tak jak jste si užili vánoční pohodu, cukroví a oslavy nového roku? Musím říct, že pro mě to byly jedny z nejhezčích Vánoc. Užívala jsem si čas strávený s rodinou a přáteli, milované pohádky, a ikdyž jsem trávila poslední dny loňského roku v práci, bylo mi fajn. Jsem ale moc ráda, že společně načínáme druhý blogový rok a že máme před sebou další skvělé pečení, cestování, recenze a výlety za kávou. Už teď se na tyhle chvíle strávené společně s vámi moc těším. Pokud máte ale doma ještě zbytky cukroví, mám pro vás tip, jak ho upotřebit do vynikajícího povánočního koláče. Nese v sobě ještě trochu té vánoční atmosféry díky cukroví, kterým ho můžete ozdobit, stejně jako já. Nebo ho můžete nechat jen tak a vychutnávat si nádhernou vůni a chuť nejen vlašských oříšků, symbolu Vánoc a adventu, ale i mandlích, které jsou zase hrozně zdravé. Já s koláčem cestovala na naší tradiční první rodinnou oslavu v novém roce a měl hrozný úspěch, což mě samotnou překvapilo. Díky jogurtu je krásně vláčný a šťavnatý a díky cukroví a perníkovému koření krásně voňavý.




Povánoční koláč s mandlemi a vlašskými oříšky

Suroviny na těsto:

200 gramů hladké mouky
65 gramů třtinového cukru
1 vajíčko
100 gramů namletých mandlí
125 rozměklého másla
špetka soli
studená voda


Suroviny na náplň:
lžička perníkového koření
150 ml bílé jogurtu
3 vajíčka
50 gramů cukru krystal
3 lžíce medu
hrst vlašských ořechů

+ zbytky cukroví :)


Postup:
1.
Ze začátku smícháme mouku, mleté mandle a cukr. Přidáme nakrájené rozměklé máslo a pořádně prsty prohněteme. Do směsy přidáme vajíčko a trochu studené vody a uhněteme těsto. To zabalíme do potravinové fólie a necháme přes noc v noci odpočívat.
2. Druhý den si vyndáme těsto a opět prsty pořádně prohněte, aby se nám hezky zahřálo. Polohrubou moukou si pomoučníme vál a těsto vyválíme do formy. Těsto se dost lepí, protože mandle pouští hodně oleje, proto je důležité pracovat rychle. Vyválené těsto přesuneme do vymazané formy a ořízneme okraje. Necháme odpočívat a zahřejeme si troubu na 150°C.
3. Co se týče náplně, začneme s vejci. Prošleháme je s cukrem a medem, vmícháme do směsy pernikové koření a jogurt. Vše postupně důkladně mícháme. Přidáme hrst vlašských ořechů, můžeme přidat i namleté. Náplň nalijeme na těsto a pečeme 35 minut v troubě na 160°C. Následně ozdobíme vlašskými oříšky a cukroví dle libosti. Před servírováním ještě pocukrujeme.


Žádné komentáře:

Okomentovat