neděle 6. prosince 2015

Ostružinové tartaletky

Já s tím ovocem v prosinci asi nepřestanu, co? :) Každopádně slibuji, že tohle je poslední letní recept, kde se to hemží ovocem, v tomhle případě ostružinami. Tohle půl kilové balení jsou opět pořídila v Icelandu a pár týdnů mi leželo v mrazáku. Stejně tak, jako myšlenka v hlavě, že musím konečně otestovat recept z knížky Sladké bary, na kterou jsem psala recenzi. Myslím, že už v článku jsem slíbila, že budu zkoušet tartaletky. A tohle je můj druhý pokus, u toho prvního mi úplně nevyšlo těsto. Každopádně jsem si na to vzpomněla na začátku prosince, den před svým svátkem a rozhodla jsem se, že si udělám radost. Formičky jsou navíc z Francie, číst jste o nich mohli v haulu a prostě jsem to musela vyzkoušet. Tak pojďme společně zavzpomínat ještě na tohle skvělé léto než bude rok 2015 za chvíli minulostí :) A příště to bude už cukroví, už ho mám pro vás naplánované.. :)



Ostružinové tartaletky
Těsto na 6 větších formiček průměr 8cm

Suroviny na těsto:

100 gramů hladké mouky
75 gramů cukru moučka
50 gramů rozměklého másla
1 vejce
25 gramů mandlové mouky

Suroviny na krém:
100 ml mléka
1 vanilkový lusk
1 vejce (budeme potřebovat jen žloutek)
45 gramů cukru krupice
5 gramů kukuřičného škrobu
40 gramů rozměklého másla

čerstvé ovoce - ostružiny, jahody, maliny, borůvky, rybíz...


Postup:
1.
Společně promícháme hladkou mouku a mandlovou mouku. V druhé míse utřeme vajíčko a cukrem do pěny a přidáme rozměklé máslo. Opatrně vmícháme sypké suroviny a vytvoříme vláčné těsto. Zabalíme jej do potravinové fólie a dáme odpočívat do lednice minimálně na dvě hodiny.
2. V rendlíku rozehřejem mléko a z vanilkové lusku vyškrábneme semínka a společně s luskem přidáme do mléka. Postupně mícháme a zahříváme. V misce vedle si rozšleháme žloutek společně s cukrem a vmícháme i kukuřičný škrob. Tenkým pramínkem na ně nalijeme horké mléko, promícháme a všechno opět vrátíme do rendlíku a na vařič. Neustálým mícháním vytvoříme nádherně vonící domácí vanilkový puding. Jakmile směs zhoustne, odstraníme kousky vanilkového lusku a postupně vmícháváme kousky másla. Kousky vmíchávejte vždy jakmile se vám rozpustí předchozí kousek, ať vám nevzniknou máslové louže. Nakonec směs necháme vychladnout, přikryjeme potravinovou fólií a přemístíme všechno do lednice.
3. Troubu si předhřejeme na 180°C a na moučněnou plochu rozbalíme odpočinuté těsto. To si si rozdělíme na několik bochánků, které rozválíme a opatrně přesouváme do máslem vymazaných formiček. Těsto opatrně přimáčkněte na dno a do boků, přečuhující těsto odkrojte nožem a přemístěte na plech. Přiznám se, že tohle chce trpělivost a trochu zkušeností, garantuji vám ale že brzy získáte potřebný grif. Já jsem také hrozně netrpělivá, takže doporučuji tuhle piplačku dělat s chladnou hlavou. Formičky dejte do trouby na cca 10 minut na 180°C.
4. Jakmile vyndáme tartaletky z trouby, necháme je vychladnout a poté vyklepneme z formiček. Mě to šlo překvapivě hrozně dobře, opravdu si dejte záležet a poctivě formu vymažte. Po zchladnutí už můžeme naplnit krémem, dát odpočinout do lednice. Dozdobíme ovoceme, posypeme moučkovým cukrem a můžeme si užívat tu slast. Musím říct, že natože moc svoje věci nejím, tak tady jsem měla hodně, co dělat abych to všechno nesnědla. Bohudík jsem to rozdala :)



PS: Jak už sem řekla nahoře, ovoce jsem použila z Iceland. Doporučuji ale příště zvolit jiný druh ovoce než ostružiny, ty se hodí spíš na smoothie, protože pustily hodně vody a nevypadalo to úplně vzhledně. Chuťově ale byly moc dobré. Příšte zvolit buď jiné mražené ovoce a nebo, a to bude úplně nejlepší, kupte spíše čerstvé.

Žádné komentáře:

Okomentovat