pondělí 30. listopadu 2015

Křehký koláč s letním ovocem

Musím se (opět) přiznat, že se trochu stydím. Úplně vás zanedbávám s recepty. Poslední dušičkové cup cakes jsem přidávala na začátku listopadu a teď už máme konec a já teprve teď přicházím s receptem. Omluvou mi může být moje tour po Belgiie a Holandsku, ze které jste si článek mohli přečíst zde. Teď mám pro vás další recept, který má svůj krátký příběh. V půlce října mi přišla k recenzi krásná knížka Laskominy od Denisy Bartošové od nakladatelství Smart press. Krásná knížka navíc s krásným designem a super tipy, jak na dárky či drobné pozornosti, ale i recepty. Nejvíce mne zaujal rybízový koláč, kde je krásná věta: "Kyselé ovoce v horkých letních dnech vítám s otevřenou náručí. Vlastně ho mám ráda i v prosinci..". A já s Deniskou naprosto souhlasím, protože tenhle koláč je fakt pecka. Navíc jsem si už před docela dlouhou dobou koupila mražené lesní ovoce z Iceland a bylo jasné, kde ty šťavnaté bobulky uplatním. Když jsem si ještě k svátku pořídila úžasnou formu z Chefshop.cz od báječného Raymonda Blanca, bylo vymalováno. Pokud máte tedy plnou hlavu cukroví, odložte na chvilku formičky a vraťme se společně do horkých letní dní s tímhle báječným koláčem.




Křehký koláč s letním ovocem
Formu na 20 cm

Suroviny:

100 gramů hladké mouky
45 gramů cukru
20 gramů másla
4 vajíčka, bílky a žloutky zvlášť
250 gramů zmraženého lesního ovoce
15 gramů moučkového cukru



Postup:
1.
Navážené suché suroviny si prvně připravíme do misky, poté budeme přesouvat na pomoučněnou plochu. Směs promícháme a přidáme rozměklé máslo a čtyři žloutky. Všechno zpracujeme do těsta. Pokud se lepí, přidáme ještě trochu mouky. Poté doporučuji zabalit do fólie a uschovat do ledničky, minimálně na hodinu.
2. Odleželé těsto si opět přemístíme na pomoučněnou plochu a vyválíme do tvaru pečící formy, kterou vymažeme máslem a případně i vysypeme moukou. Těsto opatrně přesuneme do formy a upravíme okraje. Doporučuji mít okraje trochu silnější, ať udrží sněhovou náplň. Promícháme vidličkou a dáme na 15 minut do trouby vyhřáté na 180°C.
3. Mezitím, co se nám peče korpus si vyšleháme bílky. Já jsou používala, jak mixér, tak i "ruce" a šlehání mi trvalo cca 20 minut. Doporučuji se připravit na bolest v ruce :) Sníh nemusí být úplně hutný, vodové by to ale také být nemělo. Takže zlatá střední cesta. Jakmile máte sníh vyšlehaný, vyndáme korpus z trouby a necháme trochu vystydnout. Sníh vám mezitím ještě trochu ztuhne. Poté nalijeme na korpus, posypeme hustě ovocem a opět přesuneme do trouby na cca 15 až 20 minut. Je lepší mít to tam delší dobu než si zadělat na nějakou salmonelu z vajíček. Nezapomínejte také na pravidelné mytí rukou, vajíčka a především skořápky z nich jsou pěkně zrádné. Koláč doporučuji podávat vychladlý a pokud si chcete ještě více připomenout léto, podávejte k tomu třeba třešňovou zmrzlinu z tohohle receptu :)

Žádné komentáře:

Okomentovat