úterý 17. listopadu 2015

To nejlepší z Antverp, Rotterdamu a Bruselu

Jak už asi mnozí víte z Instagramu či Facebooku, trávila jsem teď pár dní mým milovaným cestováním. Moje nejlepší kamarádka Janča odletěla totiž v září na semestr do Antverp a já jsem jí po nekonečných dvou měsících jela navštívit. Společně jsme strávily skvělé čtyři dny v Antverpách, Rotterdamu a nakonec v Bruselu. Slíbila jsem vám články, tak je tady máte. Tentokrát nechybí tipy na bydlení a cestu. Přeji hezké počtení a pokoukání :)


Antverpy
Do Antverp jsem cestovala letadlem a poprvé úplně sama. Kdo mě znáte, víte, že nejsme úplně technický typ, takže když jsem seděla v letadle a měla za sebou všechny možné kontroly, byla jsem neskutečně šťastná. Letěla jsem s Ryanair, do letadla se checkinovala pomocí aplikace, jako palubní lístek jsem měla QR kód a bylo to super jednoduché. Letenka mě tam stála cca 890 kč a zpátky cca 650 kč, což jsou super ceny. Kupovala jsem si je cca měsíc předem a doporučuji vám sledovat ceny každý den, mění se to opravdu hodně rychle. V ceně letenky jsem měla i příruční zavadlo a bohatě mi to na ty čtyři dny stačilo. Přiletěla jsem na menší letiště Charleroi cca hodinu od Bruselu a na nádraží Charleoi Sud jsem jela kyvadlovou dopravou za 5 euro. Na nádraží jsem si koupila lístek do Antverp za 6 euro v automatu a nastoupila na vlak, který byl delší než moje cesta letadlem. Do Antverp jsem jela hodinu a čtyřicet minut a letěla jsem hodinu a dvacet minut. Paradox.
Na nádraží mě čekala Janča a jakmile jsem si hodila věci k ní na kolej, šly jsme na krásnou procházku po městě a samozřejmě jíst, protože jsem už umírala hlady. Nechyběly ani návštěvy kaváren a hospod a ochutnávka vynikajících belgických piv.


Nádherná katedrála v Antverpách a Rubensovo náměstí.

Ta oranžová budova slouží nejen jako muzeum Museum aan de stroom, ale taky jako vyhlídka, ze které vidíte celé Antverpy.

První návštěva nádherné kavárny Maurice coffee a London cappuccino a French cappuccino za 6 euro. Za oboje palec hore!

Sobotní ráno trávíme v roztomilé kavárně The Chocolate box a latté za 3 euro. Doporučuji si zjistit, v kolik hodin v jaké kavárně otvírají. Tahle byla jedna z mála, které měla v 10 hodin dopoledne otevřeno.

Rotterdam
Naše sobotní cesta vedla z Antverp do Rotterdamu a Flix busem nás cesta stále 5 euro a trvala cca hodinu dvacet. Lístek si koupíte předem a řidiči pak už jen ukážete QR kód. Cesta příjemně uběhla a autobus přijel k centrálnímu nádraží. My jsme měli zabukovaný hotel Euro hotel a noc pro dvě stála 65 euro, v ceně byla i snídaně. Rotterdam mě jako město hodně překvapil. Čekala jsem historické město a místo toho jsem se dočkala moderního města s vysokými budovami, kde sídlí mnoho mezinárodních firem. Každá budova byla jiná a přesto to k sobě všechno krásně pasovalo. Byly jsme s Jančou hodně překvapené a nadšené. Dominantví je Erasmus bridge, ale i další okolní budovy jsou úžasné Bohužel nám moc nevyšlo počasí, vlastně nám skoro celé dva dny propršely a byla neskutečná vichřice, ale aspoň jsme si užily dostatek zábavy.


Pokud jsem mluvila o moderních budovách názornou ukázkou je rotterdamské hlavní nádraží. Super moderní..

Rotterdamské momenty a opravdu děsivé počasí :)

To s těma žlutýma rourama je knihovna.. Dovedete si představit, že do takové chodíte? :)

První rotterdamské kavárna De Koffie bar a cappuccino za 2.50 euro a oříškovo čokoládové cannoli za 1.25 euro. Nádherné místo s jednoduchým nábytkem a příjemnými baristy.

Další návštěvou byla kavárna Ten To Three Bakery, což byla nejroztomilejší kavárna v Rotterdamu. Měly jsme užasné latté za 2.75 euro a mini cup cakes - slaný karamel, čokoládové cookies a maliny s čokoládou jededn za 1.25 euro. Obě jsme s Jančou byly nadšené a určitě doporučujeme.

Brusel

Naší poslední zastávkou byl Brusel. Opět jsme se tedy vracely do Belgie a cesta z Rotterdamu trvala zhruba dvě hoďky. Opět s Flix busem a cena 9 euro, což je podle mě super, vzhledem k tomu, že přejíždíte z jedné země do druhé a v busu je docela dost místa. V Bruselu jsem už byla, proto jsme vynechali tradiční Atomium, protože je poměrně daleko od centra. Spali jsme v hostelu Brxxls 5 za 50 euro po dvě osoby na jednu noc a musím říct, že jsem byla nadšená. Oproti rotterdamskému hotelu jsme sice neměly jsme samostatný a velmi moderní pokoj. A cena myslím, že taky super, určitě doporučuji. V Bruselu se mi ale ze všech měst líbilo asi nejméně. Má zase svojí atmosféru, je to hodně multikulturní město a žije v něm hodně mezinárodní obyvatelstvo, ať už turci nebo arabové, kteří rádi vysedávají večer před hospodami. Což pro mě bylo občas docela nepříjemné, protože na to nejsem moc zvyklá. Jinak je ale Brusel docela pěkné město, určitě doporučuji dojít k Royle palace, odkud máte výhled na centrum.

Procházku po nočním Bruselu jsme zakončily v baru na pivech. Klasika.. :)

Classic breakfast v Le temps de Tartines za 6 euro a tradiční belgické vafle s karamelem a jahodami od Be vafel. Doporučuji si dát vafle v centru, seženete je tam za euro. Já jsem dohromady platila 2.80 euro a moc jsem si pochutnala. Jen jsem pak karamel měla úplně všude. Na kabelce, na šále, na kabátu...

Klasické belgické domečky a Royal Palace.

Pokud jste se dostali až sem, máte zlatého bludišťaka :) Dneska to bylo fakt mega dlouhý, ale doufám, že jste načerpali trochu podzimní cestovatelské atmosféry a že moje tipy třeba jednou využijete v praxi. Budu ráda za jakýkoliv komentář. Kam se třeba chystáte na vánoční trhy? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat