úterý 16. února 2016

Banánový chlebíček s vlašskými oříšky a čokoládou

Jestli mě v zimě baví nějaké ovoce, jsou to stoprocentně banány. Nevím, zda je to tím, že na mandarinky a pomeranče jsem alergická, takže jich nemůžu sníst tuny, jako banánů a nebo tím, že banány si můžu dát vždycky po cvičení a nemám depresi, že jsem zas snědla něco nezdravého a přibrala z toho milion kilo. Zkrátka, když mám na něco chuť, dám si banán. Proto když mi v lednici začali hnědnout čtyři banány, říkala jsem si, že bych měla konečně vyzkoušet banana bread. Máma mi půjčila super formu a hlavně mi poradila skvělý recept. Banánový chlebík jsem tak udělala pro holky, když jsme vyrážely na hory, abychom si nemusely nic kupovat ke snídani, jako každý rok a taky, abych se konečně těch hnědých krásek zbavila. Tady totiž platí, že čím víc zralý banán, tím lepší. Takže jestli máte doma taky pár banánů, které už volají po spotřebě, určitě vyzkoušejte tuhle dobrotu. Atmosféru zimy vám dokreslí nejen perníkové koření a skořice, ale také vlašské ořechy, které si mě poslední dobou získávají čím dál tím více. A samozřejmě nesmí chybět ani čokoláda.




Banánový chlebíček s vlašskými oříšky a čokoládou
Suroviny:


200 gramů hladké mouky
3 lžičky prášku do pečiva
špetka soli
1 lžička skořice
1 lžička perníkového koření
2 lžičky pomerančového cukru (použít můžete i pomerančovou šťávu nebo kůru)
kůra z 1 citrónu
75 gramů rozměklého másla
115 gramú cukru krupice
2 vejce
4 banány

podle chuti hrst vlašských oříšků, hořká čokoláda, kokos, kakao

Postup:
1.
Nejdříve si v jedné míse smícháme suché suroviny; mouku, prášek do pečiva, skořici, perníkové koření, pomerančový cukr a citronovou kůru. Vše důkladně promícháme. Přídáme ještě podle chuti hrst vlašských oříšků nalámané na kousky, nalámanou hořkou čokládu nebo holandské kakao. Záleží podle chuti, já zvolila čokoládu a oříšky. Mezitím si troubu předehřejeme na 180°C a pečící formu vymažeme máslem a vysypeme moukou.
2. V jiné míse si utřeme cukr a máslo, po důkladném promíchání přidáme ještě vejce. Opět důkladně promícháme a smícháme se sypkými surovinami. V tuhle chvíli nás čeká nejnáročnější práce, vše musíme opět důkladně promíchat.
3. Teď přichází na řadu banány. Já jsem si je nakrájela po dvou na kolečka do mističky a rozmačkala vidličkou. Poté jsem je přidala na těsta a opět důkladně zapracovala. To samé jsem zopakovala s dalšími dvěma banány, opět nakrájela, rozmačkala a promíchala. Tohle je nejnáročnější práce, ale je potřeba to opravdu dobře promíchat, ať se spojí všechny suroviny.
4. Vše přelijeme do formy, dáme do trouby na 180° na cca hodinu a čtvrt. Záleží, jak vysokou máte formu a jaký druh trouby máte. Průběžně ale kontrolujte a propichujte dlouhou špejlí. Pokud se vám nebude lepit těsto, chlebíček máte hotový.

Žádné komentáře:

Okomentovat