neděle 7. února 2016

Podzimní a zimní kávování

Chození po kavárnách miluji. A ještě víc miluji je objevovat a nacházet nové a neobjevené. Podzim a zima je na vysedávání po kavárnách nejlepší, protože je venku zima a neznám nic lepšího než držet vynikací kávu, ujídat skvělý dortík a nasávat atmosféru místa. A k tomu si samozřejmě povídat s kamarádkami. Mám pro vás tady opět pár tipů na místa, která jsem si zamilovala a byla v nich poprvé nebo se do nich hrozně ráda vracím. Doufám, že se inspirujete a navštívíte jednu z těhle úžasných kavárniček.


Mamacoffe
Návštěva téhle kavárny má svůj příběh. S Šárkou jsme se totiž prvně vydaly na křest knížky Marie Doležalové. Jenže Baruš si spletla datum a my tak před sebou měly tři hodiny času než jsme šly fotit na koncert jedné kapely. Takže jsme se potulovaly po Vacláváku a přemýšlely kam zajít. Café Neudstat selhal, bylo tam plno. Mamacoffee byla kousek a my tak s Šárkou strávily dvě příjemné hodinky právě tam. Ochutnaly jsme jak jejich skvělou brokolicovou polévku, tak esperesso a čaj. O pár dní později jsem tam vyrazila i na rozhovor a opět jsem byla velmi spokojená. Příště ochutnám i nějaké jejich dobroty. Většinou veganské :)

Čaj darjeeling: 50 kč
Espresso: 39 kč
Polévka: 45 kč



Café Jen
Už jsem vám říkala, že miluji Café Jen? Jestli jo, tak to musím zase zopakovat. Jen je totiž jedna z mých top kaváren, kam se ráda vracím a nevadí mi kvůli tomu vyrazit z bytu a strávit tam s prací klidně celé odpoledne. Nejvíc útulná kavárna, nejvíc skvělý personál, skvělé jídlo, úžasný pomerančový fresh a dokonalá káva. Těch superlativů je možná moc, ale tady je to pravda. Navíc má Jen skvělý tah a to jsou jejich božské víkendové speciály. Každý pátek zveřejní víkendovou snídani, kterou si můžete dát po celý víkend, není časově omezená. Je tam kombinace sladkého, slaného, ovoce a budete si pošmakovat. Jako já. Tohle za to prostě stojí.

Víkendový speciál: 115 korun
Café latté: 59 kč
Pomerančový fresh: 58 kč
Čokoládová cookie: 25 kč


Café Záhroský

Zjistila jsem, že v okolí Hradčanské není jen skvělá kavárna Místo, ale také moderní kavárna Café Záhorský. Na ní jsem narazila prostřednictvím Restu a byly jsme s Šárkou nadšené. Šárka vyzkoušela jejich těstoviny s pestem, já zvolila jablečný štrůdl a domácí zázvorovou zmrzlinu. No sen, co vám budu povídat. Navíc se mi moc líbilo i prostřední. Opět nic přeplácaného, velký prostor a hodně místa k sezení. Kromě toho jsem si všimla, že tam jsou i slané koláče a čerstvé pečivo. Takže taky vezmu. Blbý je, že jsem si nenapsala ceny. Takže to musíte jít vyzkoušet sami.


Super Tramp coffee

Moje vyšší odborná škola sídlí v centru města, v jedné zapadlé uličce, kde by školu hledal málokdo. Objevuji se tam spíš o víkendu, protože studuji dálkově, ale nedávno jsem se tam zjevila ve všední den a objevila tam příjemnou malinkatou kavárnu. Samozřejmě, že sem do ní vlezla a objednala si s sebou cappucino s sebou. A udělala jsem dobře. Kavárna tam byla zhruba týden a já jsem z ní byla moc nadšená. Jsou tam velká okna, která celou místnost prosvětlují a tři velké lavice, kde si můžete sednout. Celé to působí moc útulně a já už přesně vím, kam zapadnu až budu muset dodělávat svou absolventku. Příště vyzkouším i jejich dobroty, ty čokoládové sušenky vypadají božsky.

Cappuccino: 45 kč


KoČÍČÍ kavárna
Možná jste si už z pár fotek všimli, že mám kocoura Luiiho a že miluji kočky, přestože jsem byla vždycky psí máma. Ale ten rok a půl, co mám Luiiho, jsem sice pekelně doškrábaná, ale zase vím, že na mě vždycky doma někdo čeká. To je k nezaplacení. Proto jsem nadšená z konceptu kočičích kaváren. Jedna naše oblíbená s Šárkou je mezi Andělem a Malostranskou, kousek od Švandova divadla v Praze. Objevily jsme jí úplně náhodou a je skvělá. Vede jí jeden hrozně milý pán, který umí zarytě mluvit nejen o kočičích obyvatelích kavárny, ale i o kávě a dortech. Ty teda vypadají hooodně luxusně a až tam příště zase vyrazíme, musím je vyzkoušet. Kavárna je plná kočičích úkrytů, košíků a kočičích dekorací. A číčy jsou naprosto krásné, jak můžete vlastně i vidět na fotce. Pokud hledáte nějaké příjemné místo, okolo Anděla, určitě sem vyražte. Atmosféra kavárny a chlupatá stvoření se vám budou určitě zamlouvat.

Cappuccino: 55 kč
Ovocný čaj: 35 kč


Číče se evidentně zalíbil můj kabát a obsadila mi místo. Ten hrníček je TOP :)


Žádné komentáře:

Okomentovat