čtvrtek 4. února 2016

Domácí koblížky s malinovou marmeládou

Nevím, jak jste na tom vy, ale mě se stává, že když se mi jednou něco nepovede, tak se k tomu musím časem vrátit a zkusit to znovu. Přesně tohle se mi před cca rokem a půl stalo s koblihami. Prostě jsem je nutně potřebovala zkusit a ony se mi nepovedly. Přesněji řečeno, vzhledově vypadaly nádherně (to jsem si alespoň v tu dobu myslela), ale chuťově prostě nebyly dodělané a vevnitř byly syrové. Hrozně mě to zklamalo, ale věděla jsem, že je někdy musím udělat znovu. Ten čas nastal právě teď na začátku února. Důvod je jednoduchý. Blíží se masopust a receptů na domácí koblihy je všude spousta. Většinou jsou ale na smažení v oleji. To jsem po minulé zkušenosti už nechtěla. Díky blogerce U nás na kopečku jsem ale našla koblihy pečené v troubě. Zkombinovala je s receptem z Apetitu online a teď vidíte výsledek. Když jsem vyndala první plech z trouby, musela jsem nadšeně odložit psaní absolventky a kochat se tou nádherou. Vypadaly, jak kdybych je šla koupit do obchodu (skoro). Moje nadšení bylo stejné i s druhou várkou. Takže pokud je máte rádi, dodržujete masopust, při kterém je dovoleno hodně sladkého a tučného, udělejte výjimku z novoročního předsevzetí - zhubnout; stejně jako já a udělejte si tyhle krasavice. Budete nadšení!



Domácí koblížky s malinovou marmeládou
Suroviny na 12 koblížků

300 gramů polohrubé
30 gramů droždí
40 gramů cukru krupice
40 gramů rozměklého másla
špetka soli
nastrouhaná kůra z 1 citronů
130 ml mléka
2 lžičky rumu
2 vajíčka
malinová marmeláda (chuť záleží na vás, já měla k dispozici malinovou, pokud máte domácí, máte vyhráno)

moučkový cukr na posypání
polohrubá mouka na pomočnění


Postup:
1
. Úplně nejdřív si připravte kvásek. Rozdrobte droždí, přidejte máslo nakrájené na kousky a cukr. Promíchejte a vše zalijte cca 3 lžícemi mléka. Opět důkladně promíchejte, přikryjte utěrkou a dejte na teplé místo cca na 15 místo.
2. Mezitím si v druhé míse připravte suroviny na těsto. Máslo a cukr utřete a postupně zamíchejte jednotlivé vejce. Pak vlijte vzešlý kvásek, rum, přidejte špetku soli, nastrouhanou citronovou kůru (můžete dodat i citronovou šťávu), zbytek mléka a mouku. Vypracujete těsto, nemělo by se lepit, nemělo by plavat, ale mělo by být vláčné. Opět přikryjte utěrkou a šup s ním na teplé místo kynout. Já ho dala do teplé trouby a nechala cca hodinu kynout.
3. Po vykynutí těsto vyklopte na pomočněnou plochu a opět důkladně zpracujte rukama. Těsto by se nemělo lepit a mělo by mít cca dvakrát tak větší objem než před vykynutím. Těsto rozválejte na placku a vykrajujte jednotlivé kolečka, třeba pomocí skleničky, jako já. Na jednu placku dejte cca lžičku marmelády a druhou placku jej přikryjte. Po bocích přimáčkněte ať nemá marmeláda šanci dostat se ven. Přemístěte na plech s pečícím papírem, posypte trochou mouky a nechte cca 30 minut ještě kynout. Mezi jednotlivými koblihami nechávejte mezery, během pečení ještě nabydou, tak ať se neslepí.
4. Po vykynutí pomažte mlékem a šup s nimi do trouby na cca 16 minut. Během pečení kontrolujte, zda se vám nepřipalují, každá trouba peče jinak, proto berte časy na pečení u receptů pouze jako orientační. Jakmile vám začnou koblížky zlátnout, vytáhněte je a promíchněte špejlí, zda se nelepí vnitřek těsta. Pokud ne, ještě horké je pomažte rozpuštěným máslem a poté pocukrujte moučkovým cukrem. Pokud vydržíte, nechte je schladnout nebo je rovnou sněste. Jestli je máte až na druhý den k snídani, jako já, umístěte je do krabičky, ať vám neztvrdou. Pak už jen dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat