neděle 24. ledna 2016

Zázvorové sušenky s bílou čokoládou

Když jsem vybírala meníčko na Foodie networking od Chefparade (článek o tom, jak to vypadá, když Baruš peče, máte tady) absolutně jsem netušila, že bych tam nějaké sušenky mohla dělat. Po jednom pokusu loni o Vánocích, který nedopadl úplně slavně, jsem snahu o svoje sušenky vzdala, přestože jsem všude četla, jak je to lehké. Až teprve ve čtvrtek mě osvítil duch svatý a já jsem úplnou náhodou natrefila na recept na zázvorové sušenky s bílou čokoládou. Protože zázvor mi evokuje zimu a bílou čokoládu zbožňuji, říkala jsem si, že to zkusím a když tak je s sebou do Holešovic nepovezu. Nakonec dopadly skvěle, naq Foodie market jely a ty, které zbyly, jsem rozdala v práci. Ani jsem je nemusela moc nabízet, naší manažerce Míše, tak zachutnaly, že se po nich jen zaprášilo. Navíc na sušenky vám stačí základní těsto a dochutit si je můžete podle sebe, co máte rádi. Oříšky, mandle, hořká čokoláda, sušené ovoce,muškátový oříšek, perníkové koření, zázvor. Mají tisíc možností a to mě na nich baví. Já jsem se rozhodla pro kombinaci dvou chutí; štiplavého zázvoru a sladké bílé čokolády. Exploze chutí, která vám v puse vybouchne, bude nečekaná, úžasná a dokonalá. Tak hurá do toho.




Zázvorové sušenky s bílou čokoládou
Suroviny na 24 sušenek


60 gramů třtinového cukru
85 gramů rozměklého másla
1 vejce
185 gramů hladké mouky
1 lžička skořice
1 lžička strouhaného zázvoru (dobře poslouží i sušený)
1 lžička vanilkového extraktu
prášek do pečiva
špetka soli
studená voda

dle chuti bílá čokoláda, ořechy, kandované ovoce...


Postup:
1.
Máslo utřeme s cukrem, skořici, zázvorem, sůl a vanilkový extrakt. Vmícháme vejce, mouku a prášek do pečiva a důkladně promícháme dohromady. Nezapomeneme přidat ještě trochu vody, aby se těsto slepilo dohromady. Upozorňuji, že ze začátku je třeba lepší šetřit, vodu můžete přidat vždycky, ubrat už hůř Na závěr zapracujeme do těsta bílou čokoládu nebo jiné zvolené suroviny. Zpracujeme do těsta a zabalíme do potravinové fólie. Dáme odpočívat přes noc do lednice.
2. Druhý den si těsto rozdělíme na čtvrtiny, aby se nám s ním lépe pracovalo. I tak se mi těsto poměrně dost lepilo a je tedy potřeba pracovat rychle. Je lepší si pracovní plochu i pomoučnit a mouku mít při ruce. Já pomoučňuji vždy polohrubou. Vytvarujeme kuličky do tvaru vlašského ořechu, které na plechu vyložené pečícím papírem hřbetem ruky trochu zploštíme. Pečeme v troubě na 180°C 10 - 14 minut dozlatova. Poté necháme sušenky na plechu ještě dojít, uvnitř se hezky dodělají.



PS: Fotky jsou tentokrát z "akce" z Foodie Market Chefparade v Holešovicích :)

Žádné komentáře:

Okomentovat