pondělí 21. března 2016

Hruškovo borůvková brioška s kokosem

Fuj, to jsem teda ostuda. Poslední příspěvek jsem přidávala před více než měsícem. Sama nemám ráda, když moji oblíbení blogeři a youtubě nepřídávají dlouho články a videa a teď dělám to samé. Mám pro to ale snad dobré vysvětlení. Je to tím, že čas je pro mě teď skoro sprosté slovo. Protože ho vůbec nemám. Poslední dobou žiju svůj život snad na 200%, lítám venku a domů se občas chodím jen vyspat. Kromě toho mám navíc dvě nové práce. Obě jsou spojené s jídlem, kulturou a psaním. Jenže ještě do toho musím chodit do své první práce, lítám po schůzkách a když mám zrovna volný den, tak máme rodinnou oslavu a nebo chodím po rozhovorech pro Culture Times. Slibuji, že tahle dlouhá pauza byla naposledy, samotné mě ten blogový svět hrozně chyběl. Nedávno jsem ale byla v IF Café, krásná kavárna Ivetky Fabešové, které je i v aktuálním čísle časopisu Gurmet. Mluví tam nejen o novém IF Café na Andělu, ale i o cukrařině v Čechách. Pokud se chcete dozvědět, jak to tady chodí, doporučuji přečíst. Plus jsou tam tři recepty. Francouzské eclairs brzy vyzkouším, teď mě ale nadchla hrušková brioška, přestože nejsem moc velký fanoušek hrušek. Tu jsem testovala nejen na svých kamarádech, ale právě i na rodině během oslavy a slavila ohromný úspěch. Přípava je sice delší, ale věřte, že se to vyplatí. Já je miluji :)



Hruškovo borůvková brioška s kokosem

Suroviny na 13 briošek

280 gramů hladké mouky
špetka soli
165 gramů studené másla
3 vejce
30 gramů cukru
10 gramů droždí


Suroviny na náplň:
3 hrušky nakrájené na kostičky
250 gramů kanadských borůvek
citronová šťáva z půlky citrónu
3 polévkové lžíce cukru krupice
1 lžíce másla


Suroviny na kokosovou drobenku

50 gramů másla
70 gramů cukru krupice
30 gramů strouhaného kokosu
70 gramů hladké mouky
špetka soli


Postup:
1.
V míse rozmícháme droždí s cukrem na kašičku, přidáme mouku a sůl a vše důkladně promícháme. Do směsi zamícháme postupně vajíčka a nakonec i na kousky nakrájené máslo. Máslo se ze začátku bude hodně vzpouzet, chce to ale trochu síly a vytravost, aby nám povolilo. Nedoporučuji si ho nechat rozehřát, celé těsto akorát "oteplí" a vy ho můžete vyhodit, což se přesně stalo i mě. Těsto vypracujeme nejlépe rukama na hladké těsto. Pokud se vám lepí, přisypte ještě trochu mouky. Těsto nechte v teple odpočinout a poté přesuňtě v potravinové fólii minimálně na dvě hodiny na lednice.
2. Mezitím, co nám odpočívá těsto si připravíme náplň. Hrušky si oloupeme, vyjmeme jádřince a nakrájíme na malé kostičky. Na pánvičce si rozehřejeme máslo a jakmile se začne vařit, přidáme hrušky a dusíme. Zasypeme cukrem a polijeme citronovou šťávou. Hrušky pustí hodně vody, ale to vůbec nevadí, určitě jí využijeme. Na malém plameni dusíme cca 10 minut, dokud hrušky nezměknou. Poté necháme odpočívat.


3. Nyní je čas připravit si kokosovou drobenku. V míse smíchejte všechny suché suroviny a promíchejte. Poté do něj nadrobte máslo a všechno prsty smíchejte. Měla by vám vzniknout drobečková směs, kterou dejte mezitím do lednice. Občas prsty ještě rozdrobte.
4. Já jsem jako formičky na brišoky použila formičky na tartaletky. Ty jsem si důkladně vymazala máslem. Odpočinuté těsto jsem si rozdělila na několik malých bochánků. Ty jsem si vytlačila postupně do všech formiček, důkladně je natlačila do krajů a vyrovnala po všech stranách. Poté nalijte lžíci trochu hruškové směsy ideálně, aby bylo všude stejné množství hrušek a tekutiny. Nakonec posypte borůvkami a drobenkou. Formičky dejte na plech a do trouby na cca 20 minut na 170°C dokud briošky nezezlátnou. Ve formičkách nechte vychladnout a poté je pomocí lžičky vyjmněte.

Žádné komentáře:

Okomentovat