čtvrtek 7. dubna 2016

Zimní a jarní kávování

No že bych se nějak poučila a servírovala vám teď recepty a tipy na kavárny nějak často, to se tedy říct nedá. Ale bohužel, stále nic nestíhám a teprve dneska mám po několika dnech volný večer s tím, že vím, že zítra nemusím vstávat ve svýc šílených 4.20 (pracovní doba od 5.30 je šílená). Proto jsem si konečně sedla k blogu a sepsala pro vás další článek s tipy, kam zajít na dobrou kávu a dobrý moučník. Kromě toho, zítra mám v plánu péct recept, který už chystám taky strašně dlouho, takže pokud vše půjde, tak jak má, tak brzy bude i receptík. Hurááá! Teď mám pro vás ale tipy na pár kaváren, kam určitě musíte zajít, protože mě se tam moc líbilo a myslím, že vám bude taky. Za jednou se opět vypravíme do Plzně, abyste viděly, že pupek si Baruš umí nacpat i mimo Prahu. Tak jídlu a kávě zdar! :)


Bistro Phill´s Twenty 7
O tomhle bistru jsem se dozvěděla díky Verče z blogu Stylish Coffee. Protože moje vášeň je objevovat nové místa, musela jsem se tam vypravit. Vzala jsem s sebou samozřejmě Šárku a našeho kamaráda Honzu, se kterým jsme dělali rozhovor pro Culture Times. První pokus ale nevyšel a my bistro nenašli. O pár dnů později jsme dostali s Šárkou šanci znovu a tentokrát jsme už byli úspěšné. Na první pohled jsem si zamilovala prostředí a design. Výběr jídla taky nebyl špatný, Šárka zkusila fazolovou polévku s guqamole a já domácí malinkovku, banana bread a Pinot Grigot. Banana bread byl skvělý, víno také, jen v malinovce mi chyběly.. maliny. Namísto nich jsem tam měla zmražené lesní plody, což mě trochu zklamalo. To radši příště bez toho. Body za všechno má ale Twenty 7 hlavně za svůj interiér.
Domácí malinová limonáda - 38 kč
Pinot grigio - 45 kč
Banánový chlebíček - 55 kč



Nyktys - Plzeň
Občas, pokud je příležitost a čas, vyrážím za svou kamarádkou Nelčou na návštěvu do Plzně. Už když jsem tam byla v prosinci, mě Nelča vtala do skvělé kavárny Nyktys na náměstí u katedrály. Tenkrát jsem s sebou neměla mobil ani foťak, teď jsem se poučila a vzala si mobil. Musím říct, že jsme si s Nelčou dali docela kalorickou bombu, natože jsme byly po obědě. Kromě pomerenčového freshe, flat white, které si dávám skoro všude, jsem si dala i jablečný páj s vanilkovou zmrzkou a šlehačkou. Tu šlehačku jsem tam nakonec vůbec nemusela mít, protože ani nejsem moc její velký fanoušek, ale dala jsem na Nelčino doporučení. Jinak to ale bylo naprosto skvělé. Navíc hrozně milá a fajn obsluha, krásné prostředí a všechno milé a pozitivní. Mám tyhle místa ráda a určitě vím, že mě tam brzy opět uvidí.
Flat white - 69 kč
Pomerančový fresh - 59 kč
Vanilková zmrzlina - 15 kč
Jablčený páj s karamelem - 55 kč



IF Café Tylovo náměstí
V článku o hruškové briošce jsem mluvila o mojí velké inspiraci a top cukrářce Ivetě Fabešové. Okolo IF Café jsem dost často chodila, nikdy jsem ale neměla příležitost do něj jít. Až jednou jsem měla sraz s Jančou a říkala si, kam jít. Samozřejmě, že do IF Café, dokonce se mi o tom zdálo a bylo z toho nepochopitelně nervozní :) Musím říct, že prostředí je nádherné. My byly na Tylově náměstí a ty velká okna do ulice jsou prostě krásná. I zařízení, hrozně se mi líbily obrázky dezertů, z toho jsem byla naprosto nadšená. Nadšená jsem byla i z oblíbeného flat white a čokoládové pěny. Ta kombinace sladké čokolady, citronového krému uvnitř, oříšků okolo a korpusu, to je prostě neskutečné. Dokonalost. Co mě trochu zklamalo, byla ne uplně rychlá a milá obsluha, což bylo trochu zklamání. Taky upozorňuji na fakt, že platit kartou tam můžete až od 200, takže hotovost s sebou nebo se pořádně rozšoupnout.
Flat white - 85 kč
Čokoládová pěna - 84 kč



Café Lounge
Vždycky, když se pohybuji okolo Anděla, mám pocit, že nikdy nevím, kam mám zajít do kavárny. S Šárkou jsme si oblíbili KoČÍČÍ kavárnu, ale chtěla jsme vyzkoušet i místo, kam se dá jít i s lidmi, co úplně nemilují kočky, jako já. Byla jsem ráda, že mě moje kamarádka a blogerka Hanča vzala do Café Lounge, kde peče i moje oblíbená blogerka Chez Lucie. Moc milé prostředí, skvělá a příjemná obsluha, která umí doporučit a poradit a místo, které má zvláštní atmosféru filmových kaváren z první republiky, kde se scházeli snad všechny osobnosti filmového světa. I když byl večer, opět jsem neodolala svému milovanému flat white a z nabídky dezertů jsem vyzkoušela sladkou rýži se švestkami. Ani jedno moc nemusím, ale teda řeknu vám, byla to pecka. Docela syté a vydatné, ale rozhodně doporučuji. A v Café Lounge určitě nejsem naposledy.
Flat white - 70 kč



La Terra Coffee
Další místo, kde nevím, kam zajít je zastávka metra Budějovická. S Jančou tam chodíme buď do Costa coffee a nebo do jedné kavárny, která je spojená i s fitkem. Ta je sice super, ale na nějaký gastro a coffee orgie to tam moc není :D Proto jsem byla ráda, když jsem se dozvěděla o La Terra Coffee, která je od Budky fakt kousek. Navíc tam mají krásnou zahrádku i prostředí a sezónní kafe. Já třeba měla cookies latté, kde mi trochu chyběly ta cookie chuť, ale proč ne :D Zato jsem si k tomu dala višňový koláč s drobenkou, který byl příjemně kyselý, což se skvěle hodilo ke sladkému kafi. Takže určitě doporučuji.
Cookies latté: 79 kč
Višňový koláč: 54 kč



Puro Gelato

Víte, co je pro mě symbol léta a letních večerů? Jasně, Náplavka. Neznám nikoho, kdo by tam nechodil a neměl to tam rád. My s Jančou to tam milujeme. Koupíme si mňamky, pití a u vody sedíme klidně celý večer. Přesně takhle jsme vysedávaly na Náplavce i jednu krásně teplou neděli. Pak jsme se ale už vydaly na cestu domů a na rohu jsme si všimly malé, ale milé kavárny Puro Gelato. Protože jsem si potřebovala nabít mobil, zapadly jsme tam a ochutnaly cappuccino a mrkvový dort. Musím říct, že to je moc fajn prostředí a původně jsme tam šly na zmrzku a určitě se tam na ní někdy vypravíme. Kafe i dort byl moc fajn, mrkváč mám ráda, takže mě ani nepřekvapil, ale ani nezklamal.
Cappuccino: 50 kč








2 komentáře:

  1. Moc pěkný článek a toho skvěle vypadajícího jídla, hned bych si dala.

    Zvu na: http://musicalismydream.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat