pátek 13. května 2016

Vanilkový koláč

S prvními slunečnými dny se moje cesty častěji ubírají na trhy. Kromě nezbytného flat white začínám okoukávat i sezónní suroviny, které se postupně začínají objevovat. Velkou novinkou a tak trochu sebezapřením je pro mě chřest, ke kterému si pomalu hledám cestu. Rozhodně nejsem žádnou jeho obdivovatelkou, přesto mi přijde, že už ho mám radší než dříve. Další novinkou pro mě bude za pár dnů i rebarbora, kterou moji rodiče pěstují. Jakmile bude k dispozici, těšte se na recept. Ještě než vám začnu servírovat recepty na sezónní suroviny, mám pro vás klasiku. Vanilku má rád snad každý a tenhle koláč navíc není moc složitý, takže ho máte hotový za pár minut. Můžete tak sledovat v klidu hokejové mistroství, což dělám právě teď. Mezitím se vám bude péct tenhle nadýchaný krasavec. Kromě sledování hokeje, můžete začít sledovat i můj snapchat. Strhla mě další sociální síť, takže jestli taky máte, tak mě najdete jako barussat (stejně jsem i na Instagramu). Kromě upoutávek na blog a nové recepty, se dozvíte i více věcí okolo mě. Tak šup na snapchat a na tohohle vanilkového krasavce.



Suroviny na korpus:
Forma o průměru 20 cm

250 gramů sušenek
1 lžička vanilkového extraktu
65 gramů rozpuštěného másla


Suroviny na náplň:
3 lžíce třtinového cukru
3 lžíce hladké mouky
3 vejce
1 vanilkový lusk
1 lžička vanilkového extraktu
1 lžíce rozpuštěného másla
325 ml podmáslí
špetka soli
špetka nastrouhaného muškátového oříšku
ovoce na ozdobu


Postup:
1
. Nejprve si rozhřejte máslo. Poté namelte sušenky na jemný prášek, můžete v něm nechat i kousky sušenek, záleží na chuti. Počkejte než máslo trochu zchladne a poté smíchejte se sušenkami. Do směsy ještě kápněte trochu vanilkového extraktu a důkladně promíchejte. Formu si vyložte alobalem (já dávám radši dvoujtou dávku), sušenkovou směs rovnoměrně rozprostřete. Dejte na cca 10 minut do rozehřáté trouby na 160°C. Poté dejte chladnout a připravte si náplň.
2. V míse smíchejte cukr, mouku a sůl. Přidejte vejce, vanilkový exktrat, nastrouhejte vanilkový oříšek, rozpuštěné máslo a podmáslé. Vše důkladně promíchejte. Vanilkový lusk rozkrojte podél a nožem vyjměnte z lusku vanilkovou dřeň. Já jsem si kupovala lusk z Lidlu a musím říct, že je skvělý. Je plný semínek a kupovala jsem ho za moc dobrou cenu, takže určitě můžu doporučit. Celou směs důkladně promíchejte a nalijte na schladlý sušenkový základ. Pečte cca 30 minut na 160°C, aby se náplň zpevnila. Nechte zchladnout, ozdobte ovocem a přeju dobrou chuť. Stojí to za to.

Žádné komentáře:

Okomentovat