neděle 19. března 2017

Tvarohový koláč s jablky

Nedávno jsem trávila v Praze jedno sobotní dopoledne a měla takovou nakupovací náladu. Zašla jsem si na snídani, pak nakoupit jídlo domů, dekorace do Nanu nana a nakonec jsem zabrousila i do knihkupectví, protože už dlouho jsme měly s mamkou políčeno na knížku Sladká první republika. V posledních několika měsících mě téma první republiky strašně chytlo a chci se k těmhle tradičním receptům, který  ale dneska už vídáme jen v cukrárnách nebo v zápisníčcích našich prababiček vracet. Myslím, že je to docela škoda, když se zapomíná na zákusky jako jsou kremrole, větrníky, harlekýn nebo domácí koláčky. Z celé knížky jsem naprosto fascinovaná, protože každý recept, co tam je, mám chuť vyzkoušet, což se mi stává strašně málo. Jako první jsem zvolila tvarohový koláč s jablky a musím říct, že jsem nadšená a že koláč je fakt neskutečně dobrý. Tvarohové těsto z obyčejného jablečňáku udělalo něco víc a musím říct, že v létě se zmrzlinou to bude naprostá pecka.




Tvarohový koláč s jablky 

Suroviny: 
(forma cca 20 cm)

150 gramů hladké mouky
špetka soli
100 gramů studeného a změklého másla
2 lžičky  citronové kůry (zvolila jsem citronovou kůru v sáčku, pokud budete používat citrón tak je to kůra z 1)
220 gramů tvarohu (může být ve vaničce nebo ve fólii)
moučkový cukr na dokončení
máslo na vymázání 

Jablečná náplň:
6 středně velkých jablek
2 lžíce skořice
2 lžíce vanilkového cukru
70 gramů  cukru krystal
voda

Postup:
1. Já jsem v tomto případě na zpracování těsta požila robot, protože jsem tušila, že se těsto bude díky tvarohu trochu lepit. Začala jsem klasicky sypkými surovinami; mouka, sůl a citronová kůra. Poté jsem přidala na malé kousky nakrájené máslo a přidala tvaroh. Těsto zpracujte na hladké a tvárné těsto, které ale i po robotu dopracujte ještě rukami a spojte k sobě. Vypracujte kouli, posypte trochou mouky a zabalte do potravinové fólie. Těsto dejte na cca 30 minut odpočinout do ledničky.
2. Mezitím oloupejte jablka, zbavte je jádřinců a slupky a nakrájejte je na malé kostičky. Zasypte skořicí, vanilkovým cukrem, cukrem krystal, podlijte vodou a dejte svařit. Jablka by měla změknout a vznikne vám jablečné pyré. Vařte cca 15 minut na mírném plameni.
3. Troubu zapněte na 180 °C. Těsto vyválejte na pomoučněném válu a pomocí rukou nebo válečku jej přemístěte do formy vymazané máslem. Zatěžkejte pečícím papírem a fazolemi, ať vám těsto nevyběhne nahoru. Dejte péct na 15 minut na 180 °C. Na předpečené těsto vylijte náplň, rozhrňte ji do okrajů a dejte opět péct na 15 minut na stejnou teplotu. Koláč nechte trochu zchladnout a podávejte posypané moučkovým cukrem.





Žádné komentáře:

Okomentovat