neděle 12. března 2017

Ranní kávování

Zjistila jsem, co je posledních několik týdnů mojí největší vášní. Jsou to ranní návštěvy kaváren. Miluji to, když přijdu do akorát otevřené kavárny, dám si osvěžující pomerančový fresh, skvělou kávu a vydatnou snídani. Ráno do kaváren chodím hlavně kvůli tomu, že do práce chodím okolo desáté, ale do Prahy i tak jezdím brzo ráno. Takže než abych šla do práce, radši odpočívám v kavárně a čerpám energii na celý den, což je v poslední dnech mojí velkou a občas i jedinou radostí... 


Bistro 8 - Letná 
Do tohohle roztomilého bistra jsem se dostala díky rozhovor se zpěvačkou Janou Lotou, který jsem dělal do jednoho z časopisů, kam píšu. Tohle bistro vybrala Jana a mě na něm nejvíce fascinovalo nádobí, na kterém jednotlivé jídlo či nápoje podávali. Byly to takové ty věci, ve kterých vám babička dávala kakao nebo čaj. Zkrátka to staré nádobí, které dodala novějšímu interiéru, které bistro má, trochu jinou atmosféru. Z menu jsem si vybrala palačinky s domácí marmeládou. Trochu jsme nepochopila menu, protože jsem myslela, že tam bude i bílý jogurt. Kvůli tomu byly palačinky trochu sušší, což byla škoda. K tomu jsem si dala na klasiku flat white a chybu jsem určitě neudělala.

Palačinky 2ks - 78 kč
Flat white - 64 kč


Občas dávám tipy na kavárny i na Insta stories, jsem tam jako barussat 

Kavárna Bacaro - Vinohrady
Jednou v sobotu ráno jsem měla neskutečnou potřebu jít na snídani. Žádná z mých kamarádek neměla čas, tak jsem vyrazila sama. Na doporučení kamarádky Hanky jsem dorazila do kavárny Bacaro na pražských Vinohradech. Protože bylo poměrně brzo ráno, byla jsem v kavárně sama. Jediné, co mi bylo líto, že jsem si nemohla sednout na terasu, protože ta vypadala naprosto nádherně a v létě to tam musí být super. Na jídlo jsem si dala lívance s borůvkou marmeládou a kanadskými borůvkami, protože ty jsou tam vyhlášené. K tomu flat white a pomerančový džus, protože tohle je pro mě ideální kombinace. 

Flat white - 68 kč 
Lívanečky - 69  kč
Pomerančový fresh - 55 kč 



Café Louvre - Národní třída 

Snad nejznámější kavárna v Praze a já tam byla jen jednou (opět díky rozhovoru). Když jsem jednou opět brzo přijela do Prahy, říkala jsem si, že tam musím jít na snídani. Bylo tam opravdu plno, ale místo jsem ještě našla. Po dlouhém vybírání jsem zvolila míchaná vajíčka s lososem, cappuccino pomerančový fresh. Celkově jsem byla hodně zklamaná. Míchaná vajíčka byly přes tu cenu sice docela dobré, ale bylo jich dost málo. Cappuccino jsem měla snad skoro všude lepší, a přestože nebylo nejdražřší na Louvre jsem čekala něco víc. Nejvíc mě ale zklamal pomerančový "fresh". Do čerstvému vymačkanému džusu  to mělo hodně daleko, zkrátka to byl klasický pomerančový džus. Opět, za tu cenu dostanu v každé druhé kavárně opravdu čerstvou šťávu. Nejvíc mě ale zklamal fakt, že mi bylo naúčtování 19 korun za příbor. Je to sice jen dvacka, ale i tak. Trochu ostuda. Celkově jsem byla dost zklamaná

Cappuccino - 55 kč 
Pomerančový džus - 65 kč
Míchaná vejce s lososem - 89 kč 
Příbor - 19 kč 



The Farm - Letná 

The Farm jsem na svém seznamu kaváren měla už dost dlouho a vzhledem k tomu, že z Letný mi jedou dvě tramvaje přímo do práce, tak jsem jednou ráno (klasika) vyrazila na ochutnávku. Už strašně dlouho jsem měla políčeno vejce Benedict. Nakonec jsem v The Farm, kde jsem byla tři minuty po otvíračce a zdaleka ne jediná, zvolila trochu luxusnější obměnu a to vejce Florentine. Ty jsou na stejný způsob jako Benedict, ale místo slaniny je tam losos. Osobně bych si to více přisolila, ale jinak to bylo fakt moc dobré a navíc mě to neskutečně zasytilo. Asi vás nepřekvapí, že jsem k tomu na klasiku dala pomerančový fresh a flat white. Sice trochu dražší snídaně, ale musím si ten život občas zpříjemnit. 

Flat white  - 65 kč 
Pomerančový fresh - 85 kč 
Vajce Florentine - 165 kč 




Monolok café - Vinohrady

To jsem takhle s Janičkou jedno sobotní ráno, po dost náročné party, přemýšlely, kam vyrazíme na dobrou a hlavně vysvobozující snídani. Jako první jsme zamířily do Café Jen a radím vám dobře. Bez rezervace to tam ani nezkoušejte. Protože jsme s Jančou opravdu nutně potřebovaly velkou snídani, napadlo mě, že bysme spolu konečně mohly vyzkoušet Monolok café, které bylo asi 16 minut chůze od Jen. Myslím, že jsme si vybraly ideální čas a den, protože jsme si sedly k poslednímu volnému stolečku. Obě jsme si zvolily english breakfast, i když já jsem přemýslela ještě nad vaječnou omeletou, kterou rozhodně prubnu příště. Nechyběl ani klasický pomerančový fresh a flat white. Potěšila hodně hrozně milá obsluha a samozřejmě krásný interiéry. V Monolok jsem rozhodně nebyla naposledy.





Žádné komentáře:

Okomentovat