pondělí 10. července 2017

Španělská Piňata

Takový to, když víte, že potřebujete, aby den měl 36 hodin a ještě pár hodin na spánek. Nebo nespat. Přesně takhle si teď připadám já se svými miliony aktivit. Kromě své práce v ÓČKU, kde jsem nastoupila od 1. června a je to můj dream job, ještě rozjíždíme úplně nový projekt. O tom vám ale řeknu brzo víc, jen napovím, že si napůl splním sen a budu u úplně nově otevřené restaurace. No jak říkám, o tomhle příště. Teď ale k tomuhle dortu, který jsem pekla k narozeniném mého kamaráda Honzi od nás z Postupic. Když jsem tenhle dort viděla v Gurmetu, vzpomněla jsem si na něj, protože on je přesně jako ten dort. Veselý, hravý a tak trošku dětský, myšleno ale v tom nejlepší slova smyslu. Dovnitř dortu jde dát cokoliv, protože je Honza milovník lentilek, tak dovnitř šly lentilky, stejně rozdílná může být i barva. Rozhodně je to ale dort, který potěší a pobaví všechny a je úplně jedno, kolik je komu let.




Španělská Piňata

Suroviny na 1 korpus (forma 23cm):
korpusy budete potřebovat tři, takže si nezapomeňte množství ztrojnásobit
125 gramů hladké mouky
130 gramů změklého másla nakrájeného na kostičky
120 gramů cukru krystal
3 vejce
30 gramů holandského kakaa
80 ml horké vody
1 lžička jedlé sody
1 lžička prášku do pečiva

Suroviny na krém: 
400 gramů krémového sýra (Palouček, Philadelphia, Lučina)
250 gramů změklého másla
100 gramů cukru moučka
2 lžičky modrého gelového barviva
cca 13 malých balení letilek (360 gramů, klidně i víc)

Čokoládová ganache:
200 ml smetany ke šlehání 33%
250 gramů čokolády (minimálně 52%)

Na dozdobení: 
300 gramů krémového sýra ( Palouček, Philadelphia, Lučina)
100 gramů cukru moučka
cca 15 ks lentilek 


Postup: 
1. Přípravu dortů je vždycky lepší si rozdělit do dvou dnů. První den věnujte korpusu. Já jsem si spojila množství na dva korpusy a pak jsem jeden rozřízla na půl. Sice budete mít druhý den práci  s rozřezáváním, ale zas to teď budete mít rychleji. Troubu si předehřejte na 180°C.  Smíchejte si mouku, jedlou sodu a prášek do pečiva. Cukr a máslo promíchejte do světlé pěny (pro ulehčení jsem si zvolila robot) a poté zašlehejte jednotlivá vejce. Mezitím si připravte vodu s kakaem. Horkou vodu zalijte kakao a promíchejte. Teď všechno spojit dohromady. Nejprve kakaovou hmotu do mouky a promíchejte. Poté vajíčka s máslem a opět důkladně promíchejte. Těsto nalijte do vymazané formy a dejte péct na 180°C cca 30 - 45 minut. Já jsem ten větší korpus pekla cca 45 minut, ten menší zase asi 25 minut. Záleží na tom a samozřejmě na troubě.
2. Druhý den věnujte sestavování dortu a dozdobování, což je ta nejsložitější práce. Pokud jste pekly dva, tak začňete rozříznutím uprostřed. Já jsem měla rozřízlé prvně pouze dva, ale pak jsem si říkala, že by bylo fajn vytvořit i dno. Tudíž jsem nakonec ty dva rozřízla na tři dejme tomu, že stejné placky. Spodní vrstvu nechte celou. U dalších dvou udělejte pomocí talířku, mističky nebo jiné ale menší formy vnitřek. Pracujte opatrně a pečlivě, ať už u vyřezávání nebo u přemisťování, ať se vám dorty nepotrhají. Poslední korpus nechte opět plný.
3. Teď jdeme na krém. Máslo a krémový sýr by měly mít pokojovou teplotu, vytáhněte je cca 30 minut předtím než s nimi začnete pracovat. Já opět používala robot. Do něj si dejte měkké máslo nakrájené na kostičky a cukr a vyšlehejte světlou pěnu. Poté postupně přidávejte krém, ale stroj nechte pořád v procesu. Vznikne vám světlý krém. Nakonec přidejte barvivo a nechte ho dobře promíchat, ať je barva všude stejná.



4. Korpus, který je plný přemístěte na servírovací tác. Krémem opatrně potřete kraje korpusu. Na něj položte vykrojený korpus a opět potřete krémem. Opět položte vykrojený korpus a pomažte. Nasypte lentilky doprostřed otvoru a položte celý korpus, tedy ten poslední. Když vám krém bude vylejzat, tak to nevadí, protože teď celý korpus pomažte zbytkem krému. Já vytvořila nakonec trochu naked cake, protože jsem nechtěla zapatlat celý servírovací tác. Krém tak pomažte podle sebe, ale myslím, že i takhle to vypadá moc hezky. Upravte a přemístěte do ledničky. Tady je to hlavně o tom si s krémem vyhrát, já jsem nad tímhle strávila skoro půl hodiny, ale záleží na tom, jak vy chcete aby dort vypadal.
5. Zatímco dort odpočívá v lednici, připravte si čokoládovou ganache. Smetanu pomalu rozehřejte. Ideální teplota je ta, že se vám ze smetany už lehce kouří, ale vydržíte v ní prstem cca 30 vteřin. Poté přelijte do misky a nalámejte do ní čokoládu. Nechte stát cca 7 minut a poté čokoládu rozmíchejte. Já jsem přidala ještě kousky čokolády později, abych měla ganache hustší. Klasický poměr je 1:1, ale záleží jak hustou chcete ganache mít. Ganache nechte trochu schladnout a přelijte jí dort. Je to opět na vás, já jsem nerovnoměrně nalila doprostřed a pak i trochu po stranách, po kterých mi to různě steklo.Dort opět přemístěte do ledničky, aby mohla zaschnout ganache.
6. Už se blížíme ke konci :) Připravte si teď krém na zdobení. V robotu smíchejte cukr se sýrem, který pak opatrně přendejte do cukrářského sáčku. Já jsem jako zdobítko zvolila kytičku, ale je to na vás, druhů je milion. Ozdobte dort podle fantazie a dozdobte lentilkami. Fantazie je meze nekladou :)



Foto: Veronika Ouředníková (DĚKUJI <3)

Foto: Veronika Ouředníková (DĚKUJI <3)

Žádné komentáře:

Okomentovat