středa 20. prosince 2017

Perníkovo medový dort s marmeládou

Vánoce bez cukroví si nedovedu představit, ale co si budeme povídat, nejsem na ně expert. Nechávám to v režii mojí mamky a já radši jen mažu, míchám, zdobím nebo uždibuji. Jediné, co je mojí doménou jsou perníčky. A protože receptů na cukroví je všude plno, já pro vás mám skvělý a voňavý perníkovo medový dort. Je ideální k vánočním přípravám, večírkům a jako třešnička na dortě všech setkání. Vůně medu, skořice, pomeranče a perníkového koření, to je přesně to, jak mi voní Vánoce. Zaručuji vám, že vám zachutná a místo jednoho druhu cukroví, raději uděláte tohohle krasavce.



Perníkovo medový dort s marmeládou 
forma na 24 cm

Suroviny: 
280 hladké mouky
2 lžičky kypřícího prášku
1 lžička jedlé sody
špetka soli
4 lžičky mleté skořice
2 lžičky perníkového koření
kůra z 1/2 citrónu
4 vajíčka
120 ml mléka
120 gramů másla, rozměklého
150 ml medu
2 lístky šalvěje

+ marmeláda (já zvolila višňovou, ale je to na vás)
 moučkový cukr a mletá skořice na posypání



Postup:
1. Nejprve si smícháme suché suroviny; mouku, kypřící prášek, jedlou sodu,  sůl a perníkové koření se skořicí. Rozhodně tím nešetřím, chci aby chuť a vůně perníku vynikla, takže se nebojím trochu cuknout rukou. Nastrouhám citronovou kůru a promíchám. V rendlíčku si rozehřejeme med, pokud máte tuhý jako já. Přidáme do směsy a promícháme. K tomu mléko a rozměklé máslo, i to si můžete na mírný plamen nechat rozehřát v rendlíku. Ochutíme trochou šalvěje nakrájenou na drobno a opět mícháme, abychom v těstě neměli hrudky. Vlijeme do vymazané formy a pečeme v rozehřáté troubě na 180°C cca 20 -25 minut.
2. Upečené dort poznáme tak, že když do něj zapodneme špejli, tak se nám na ní nic nepřilepí. Dort necháme vychladnout, já to vždycky raději nechávám přes noc. Pak seřízneme horní nedokonalosti a prokrojíme uprostřed. Promažeme marmeládou a opatrně opět přiklopíme horní patro. Z těch odkrojků vykrájíme různé tvary, které pomocí marmáledy přilepíme na vrchní patro. Posypeme moučkovým cukrem a skořicí.






2 komentáře:

  1. Teda, ten by mi určitě chutnal :) hezký recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je skvělý a navíc vydrží i dlouho :) Moc děkuji, vyzkoušej :))

      Vymazat