pondělí 18. srpna 2014

Když makronky nejsou tak úplně makronkami

Jestli patří něco mezi pečící výzvy, jsou to dozajista francouzské makronky. Moje první seznámení s nimi proběhlo asi před půl rokem, kdy jsem s nimi strávila celé odpoledne, dva pokusy vyhodila a ten třetí konečně vypadal podle mých představ. Vyzbrojena recepty a kuchyňským vybavením jsem se na ně teď vrhla podruhé. Jenže ejhle. Přestože vše šlo podle plánu, makronky se z nějakého neznámého důvody nechtěly stát makronkami a nakonec se z nich vyklubaly takové makronkové koláčky. Moje kamarádky, pro které jsem je původně pekly, sice nechápaly důvod mého rozčarování, protože podle nich byly chuťově vynikající, ale já jsem s nimi přesto nebyla spokojená. Koláčky totiž neměly tu požadovanou makronkovou "sukničku" a tudíž to nebyly makronky.
Po prvním zklamání jsem se ale nakonec rozhodla, že sem recept na makronkové koláčky s borůvkovou náplní přihodím, protože byly fakt dobré. Sice jsme všechny tři vypadaly jako šmoulové, ale aspoň jsme se tomu zasmály. Svoje makronkové pokusy ale nevzdávám a doufám, že brzo se mi podaří udělat ty pravé francouzské makronky se sukýnkou.



Borůvkové koláčky

Suroviny na skořápky:
3 bílky
40 gramů moučkového cukru
110 gramů mandlové mouky
200 gramů moučkové cukru
vanilkové aroma
modré potravinářské barvivo

Suroviny na slepovací hmotu:

200 gramů domácích kanadských borůvek
75 gramů ricotty
50 gramů moučkového cukru


Postup:
1. Mandlovou mouku ještě jednou umeleme s moučkovým cukrem a znovu prosejeme, aby nám zmizeli hrubé kousky mandlí. Poté rozdělíme bílky a žloutky a ze žloutků ušleháme sníh. Sníh je hotov ve chvíli, kdy nám dělá špičku, která ale ještě úplně nestojí. Následně postupně přisypáváme moučkový cukr. Hotový sníh je ve chvíli, kdy nám šlehač vytvoří špičku, která drží. Sníh musí být zároveň úplně bílý. Začneme pomalu promíchávat sypkou a tekutou směs. Sypkou směs si rozdělíme na tři části a jemně a nežně vmícháváme. Hlavní je nikam nespěchat a mít na zpracování hmoty čas a trpělivost. Jakmile zpracujeme třetí směs, vlijeme trošičku vanilkového aroma a dvě malé lžičky potravinářského barviva, podle toho, jak moc chceme mít výslednou barvu. Vše opět něžně zpracujeme. Výsledné těsto má konzistenci lepivé hmoty.
2. Na plech si položíme pečící papír a tvoříme malinká kolečka. Můžete použít cukrářský pytlík, stačit vám bude ale i kávová lžička. Koláčky by měly mít mezi s sebou asi centimetr až dva rozestup, aby se vám nespojily dohromady. Jakmile máte všechny na plech, nechte je 30 až 40 minut odpočinout. Povrch by se měl zatáhnout a nelepit se vám na prsty. Mezitím si předehřejte troubu na 150°C. Koláčky pečte asi 10 až 12 minut, ale doporučuju na poslední 5 minut troubu stáhnout na 100°C. Úplně nejlepší je, když u trouby budete sedět a hlídat jí. Poté, co vyndáte hotové výtvory z trouby, by měly mít makronky sukničku, moje koláčky byly jaksi bez ní. Tak jako tak, nechte makronky vystydnout a poté teprve spojujte.
3. Krém na spojování makronek je vlastně na celé práci to nejjednodušší. Do kuchyňského mixéru dejte borůvky (já používám domácí kanadské, ale když použijete klasické lesní, nic se nestane), ricottu, moučkový cukr a sešlehejte dohromady. Následně pomažte jednu stranu a koláčky slepte. Mějte ale na paměti to, že makronky nejsou moc k cestování a krém vám může makronky rozlepit. Jestli můžete, makronky spojujte až těsně před podáváním nebo s nimi vůbec nikam necestujte.

Žádné komentáře:

Okomentovat