úterý 13. prosince 2016

Podzimní kávování a radosti

Přestože podzimní měsíce lákají k návštěvám útulných kaváren možná ještě víc než v létě, já jsem na ně neměla tolik času, jak bych chtěla, což se dost projevilo i na blogu a já jako ostuda přidávám článek po více než měsíci. Měla jsem toho za posledních několik měsíců až nad hlavu a na kavárny nějak nebyl čas. Teď se budu si to vynahradit, protože neznám lepší pocit, když si vychutnáváte horkou kávu a k tomu dokonalý dortík a venku se prohání vítr a první vločky. Navíc se mi v kavárenském prostředí hrozně dobře pracuje a jsem tam víc koncentrovanější než třeba doma. Kromě toho se v posledních měsících otvírá tolik nových míst, že je ani nestačím objevovat a psát o nich. Dejte mi tip, kde to máte rádi vy a kde to musím určitě vyzkoušet.

AlterNativa Café

Opět jsem po několika měsících vyrazila na Moravu. Hlavním důvodem byla svatba mojí úžasné Barunky a božího Honzíka, která se odehrávala kus za Bruntálem, přesněji v jedné vesničce pod Pradědem. Krásné místo, řeknu vám. Každopádně, druhý den jsem se vydala pracovně do Opavy, ze které jsem odjížděla v pondělí ráno směr Ostrava. Na Restu jsem si našla kavárnu v Ostravě, která mě zaujala hned na první pohled. To, že jsem se do ní málem nedostala, protože jsem si našla blbou zastávku a pak s kufrem a vybitým telefonem, lítala po Ostravě, vás možná nepřekvapí. Ale stálo to za to. Nejenže mi udělali ještě skvělé lívance s ovocem, přestože měli už dvě hodiny po snídaních, ale navíc jsem díky tomuhle místu objevila další krásnou kavárnu v Ostravě. Skvělá byla i jahodová limonáda a moje klasika, flat white. Navíc moc pěkný a jednoduchý prostor. Vůbec jsem se nedivila, že tam odpoledne už bylo dost narváno.

Lívance: 89 kč
Jahodová limonáda: 45 kč
Flat white: 59 kč


La Boheme Café


O téhle kavárně jsem hodně četla u Verči Stylish Coffee, a tak bylo jasné, že ho prostě musím vyzkoušet. Jednou jsem takhle hledala místo kousek od Jiřího z Poděbrad, kde jsem měla sraz s mámou a potřebovala pracovat. A vůbec jsem netušila, že La Boheme Café je vevnitř Vinohradské tržnice. Velké a milé překvápko. Co mě na téhle kavárně dostalo nejvíc, je jejich BOŽÍ cheesecake ve skleničce. Nejlepší cheesecake, co jsem kdy jedla. Nádherně jemný, smetanový, domácí, plný malin a prostě skvělý. Nechybělo klasicky flat white a domácí limonáda s pomerančem. Měla jsem už lepší, ale za ten cheesecake jim odpustím všechno. Navíc se kavárna nachází uprostřed celé budovy, okolo samé designové obchody s nábytkem a má své kouzlo.

Flat white: 70 kč
Pomerančová domácí limonáda: 55 kč
Cheesecake s malinami: 85 kč


Marthys kitchen
Okolo tohohle bistra jsem chodila docela často, protože se nachází kousek od Náměstí Míru. Když jsem jednou měla volnou asi půl hoďku a měla už dost velký hlad, protože moje snídaně byla nulová. Proto jsem v Marthys kitchen zabrala poslední volné místo a nakoukla do meníčka. Protože byla venku zima jak blázen a podzim se vším všudy, zvolila jsem lívanečky s cukrem, skořicí, jablečným pyré se zázvorem, s domácím karamelem s máslem a tvarohem. Vypadalo to naprosto dokonale, navíc ten talíř nutně potřebuji domů. Jediné, co mě trochu zklamalo byl fakt, že lívanečky byly studené a slečna na obsluze nepatřila mezi nejpříjemnější. Body ale dávám za jídlo (kromě té teploty) a za prostředí, které je nádherné a má svojí středmořskou atmosféru. Obdivovala jsem tam hlavně ty knížky na recepty, co tam měly za sklem. K pití jsem si dala cappuccino, sice nebylo nějak extra, ale dalo se to. Přesto bych Marthymu dala ještě šanci a vyzkoušela bych jejich slané snídaně, které vypadaly dokonale. 

Lívanečky s cukrem, skořicí, jablečným pyré se zázvorem, s domácím karamelem s máslem a tvarohem: 85 kč
Cappuccino: 42 kč


Kafe Karlín
Kafe Karlín je známá všem, kdo chodí na farmářské trhy, v tomhle případě na Jiřák. Já ale pracuji ve Vysočanech a přes Karlín jezdím, takže jsem na kavárnu už hrozně dlouho koukala z tramvaje. Jednou jsem potřebovala nutnou dávku kofeinu, tak jsem vystoupila a došla si pro kávu a ranní zásobu cukru v podobě skvělého cup cake. Vsadila jsem na klasiku v podobě flat white, které opět nezklamalo. Moc dobrý byl i cup cake, zvolila jsem čokoládový a krém ani těsto nemělo chybu. Co mě na nich hodně baví jsou jejich vtipné a výstižné citáty na kelímkách. S tím nejde nic jiného než nesouhlasit.

Flat white: 60 kč
Cup cake: 40 kč


Herbivore
Do tohohle vegan/vegetariánského podniku jsem musela zavítat dvakrát, aby mě přesvědčil, že stojí za to. Do Herbivore, které sídlí u Náplavky, mě vzala Jája z blogu Jarmila Sweet na pracovní schůzku a já konečně mohla vyzkoušet jejich slavnou acai bowl. Měla jsem jí s mangem, oříšky, kokosem a chia semínky. Kdo mě zná, tak ví, že tyhle suroviny úplně nemusím a rozhodně si bez nich svůj život dokážu představit. Zatím si svůj život dokážu představit i bez acai bowl, ale věřím, že jí ještě někdy někde ochutnám. K tomu jsem si dala černý čaj a nejvíc mě dostali nejroztomilejší přesípací hodiny, které odměřovaly dobu louhování.Chválím ale interiér, obsluhu a obchod s vegan věcmi, kterých tam mají fakt hromadu.

Acia bowl: 139 kč
Černý čaj: 49 kč

Žádné komentáře:

Okomentovat