čtvrtek 15. prosince 2016

Linecké cukroví

Když píšu tenhle recept, je dost pozdě a já jsem ráda, že jsem se dostala k tomu ho napsat. Přijde mi, že už zním jak seklá hrací skříňka, ale 14 před Vánoci je víc než šílené. Lítám z jedné práce do druhé a u počítače trávím víc času než bych chtěla a občas se ráno probudím ještě dlouho před budíkem, protože jsem vystresovaná z toho, že nic nestíhám. Paradoxně jsem ale letos stihla docela péct cukroví a poprvé jsem se zmohla na víc než jen na perníčky. U nás v rodině se o cukroví stará hlavně mamka, která má vždy 2 týdny před Vánoci  pečící víkend, kdy se od pátku do neděle věnuje cukroví. Normálně jí s tím každý rok pomáhám, letos jsem ale vařila v Café AdAstra na akci Pomáhejme večeří a moc jsem jí s tím cukrovím nepomohla. Sama jsem ale týden předtím zkoušela linecké a teprve před pár dny jsem se dostala k tomu, že jsem ho nafotila. Navíc jsem si od Terky z Výpečků pořídila nádherné prkýnko na focení a byla šťastná, že to na něm můžu vyfotit.

Linecké cukroví 
cca 2 plechy 28 kusů 

Suroviny:
200 gramů másla 82%
100 gramů moučkového cukru
2 žloutky 
kůra z citrónu 
2 lžičky vanilkového extraktu
300 gramů hladké mouky 

+ malinová marmeláda na potření 


Postup: 
 1. Máslo si nechte změknout do pokojové teploty a utřete jej s cukrem, žloutky, kůrou z citrónu a vanilkovým extraktem. Doporučuji mít mixér, já se s tím dělala v ruce a je to teda makačka. Mixér udělá tu nejhorší práci za vás a těsto krásně zpracuje. V obou případech přidejte ještě cca 2 lžičky vody. Těsto si zplácněte do placky, ať se vám s ním poté lépe pracuje. Zabalte ho do fólie a dejte přes noc odležet do lednice. 
2. Druhý den si vyndejte těsto z lednice, nechte ho trochu změknout a rozdělte na několik dílů, aby se vám s ním lépe pracovalo. Na poprášené ploše vyválejte plát silný cca 3 mm a vykrajujte libovolné tvary. Já mám ráda klasiku, ale fantazii se meze nekladou. Nezapomňte z poloviny vykrájet středy. 
3. Přendejte na plech s pečícím papírem a pečte na 170 °C lehce do růžova, cca 7 minut. Mě se několik krasavců spálilo, ale bylo to tím, že moje trouba už není nejmladší a na některých místech peče víc, na některých míň. Nechte vychladnout a teprve poté spojujte marmeládou. Uchovejte na do dózy na chladnější místo a doufejte, že vám do Vánoc vydrží.



Žádné komentáře:

Okomentovat